Visita teatralitzada i concert demà en La Nit en Blanc del MUA

Improvivencia oferirà “A simple vista”, una visita teatralitzada a l’exposició “Trobades d’art contemporani”, a la qual seguirà el Concert de Bandes Emergents de la UA amb la cantautora Noelia Sánchez i el grup de rock electrònic No More Knobs, estudiants de la UA seleccionats per la plataforma cultural InteractUA

Nit_Blanc

Cartel de La Nit en Blanc

Alacant. Dijous, 14 de juliol de 2022

Els museus d’Alacant s’uneixen un any més per a celebrar La Nit en Blanc, demà divendres, 15 de juliol. El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) torna a suma-se a aquesta iniciativa amb una programació especial que inclou una visita teatralitzada i un concert de bandes emergents de la UA.

La primera activitat començarà a les 20 hores, a càrrec d’Improvivencia, que oferirà A simple vista, una visita teatralitzada d’improvisació a l’exposició «Trobades d’art contemporani» a la sala El Cub, on els visitants podran interactuar amb les obres, a més de conèixer-les en profunditat.

La nit continuarà amb el concert de bandes emergents de la UA, a les 21.30 hores, amb les actuacions de la cantautora Noelia Sánchez, que presentarà el seu últim llançament Cuesta abajo, i del grup de rock electrònic No More Knobs, que proposaran als assistents un viatge «sideral». Tots dos han sigut seleccionats per la plataforma InteractUA, que va posar en marxa Cultura en la UA. Aquesta plataforma pretén ser un aparador de les creacions més innovadores de l’alumnat de la UA en l’àmbit musical, creatiu i artístic.

La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iliescu, assegura que «La Nit en Blanc suposa una oportunitat excepcional per a ampliar l’oferta cultural i d’oci dels nostres espais culturals. El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) ha dissenyat una programació en què el talent musical universitari es dona cita amb l’art més contemporani».

El programa del MUA per a la Nit en Blanc 2022 compta amb la col·laboració de Música Zero, associació universitària de promoció cultural. Música Zero és una plataforma de difusió musical especialitzada a donar cabuda a grups emergents de la província d’Alacant.

“Cuesta abajo”. Noelia Sánchez

Als disset anys, una guitarra que havia trobat en el meu armari es va convertir en l’acompanyant que avui va amb mi allà on vaja. Vaig aprendre algunes nocions per a tocar-la i vaig descobrir que compondre cançons era l’única manera d’expressar les meues emocions sense sentir-me’n malament. Cantava per a la meua família i amics, fins que tot va començar a prendre forma quan la gent s’hi va començar a interessar. Va ser llavors quan vaig començar a publicar aquestes cançons en les meues xarxes socials i, més tard, en algunes plataformes musicals. Avui dia, amb l’ajuda de Pato’s Agencia i C86, he aconseguit produir un EP a Madrid que vaig traient a la llum de mica en mica.

Cuesta abajo

“Chase the sun”. No More Knobs

No More Knobs és un grup de rock electrònic alacantí compost pels germans Omar i Darío Martínez. L’hivern de 2016 llancen el seu primer EP, No more knobs, integrat per cinc temes, i el presenten al llarg de 2017 per diferents escenaris i festivals: Spring Festival, Festival Vesos (València) 2017 i 2018, AstroFest i en sales com 16 Toneladas, Veles e Vents, Movistar Cigarreres i Vodafone Yu. Gràcies als concursos guanyats, entre els quals, Pasa el Micro 2017; el concurs de l’escola UMH Rock 2017, i tres premis Top Creation per la Diputació d’Alacant, entren a gravar el seu segon EP Constant random movement, que va veure la llum el 2019. Actualment, produeixen nous temes amb un so més modern, fresc i actual, però sense perdre la seua personalitat. El seu últim single, Chase the sun, es pot escoltar ja en les principals plataformes.

Chase the sun

Visita teatralitzada “A simple vista”

Un agent del futur seleccionarà unes quants persones i els concedirà el poder de veure-hi més enllà i la capacitat de comprendre el que veuen, sense quedar-se només en la superfície. Amb aquest punt de partida, Improvivenciavol mostrar si, des del futur, podem aconseguir aturar els grans mals que amenacen ara la humanitat: desforestació, precarietat, masclisme, racisme, soledat...

InteractUA

InteractUA s’adreça a estudiants amb inquietuds i interessos en música, audiovisual, fotografia, escultura, poesia, literatura, pintura, videoart, instal·lacions, teatre, circ… És una plataforma de difusió i interacció entre estudiants de la UA amb inquietuds artístiques, posada en marxa i gestionada per Cultura en la UA, amb l’objectiu de secundar i fer visible el talent creatiu de l’alumnat universitari.