Sánchez Mantecón, de la UA, aconsegueix el millor resultat en les WTS de triatló

El triatleta va aconseguir ser, amb la 14a posició, el millor espanyol en la prova de les Sèries Mundials disputades aquest cap de setmana a Mont-real

Roberto Sánchez Mantecón_Montreal 2022

Roberto Sánchez Mantecón, durant la prova de Mont-real. / Signatura: FETRI

Alacant. Dilluns, 27 de juny del 2022

Roberto Sánchez Mantecón, triatleta de l’equip d’elit de la Universitat d’Alacant, va ser el millor espanyol en la prova de les Sèries Mundials de Triatló (WTS, per les sigles en anglès), amb la seua 14a posició en la prova disputada a Mont-real (el Canadà). Aquest resultat, a més, és la seua millor posició de sempre en la competició de major nivell mundial en el triatló.

Amb aquest gran resultat, el triatleta de la Universitat d’Alacant, que va fitxar per l’equip universitari l’any 2014, continua sumant punts per al rànquing de classificació per als Jocs Olímpics de París 2024.

La carrera de Sánchez Mantecón, amb 26 anys d’edat, presenta una ferma progressió que, de la mà del seu entrenador, Roberto Cejuela, apunta a la cita olímpica de París. Campió d’Espanya júnior i 4t del món l’any 2015, també va ser campió d’Espanya sub-23 i absolut l’any 2017, campió del món sub-23 el 2019, i subcampió d’Europa absolut el 2024.

Actualment, el triatleta de la UA està assentant amb continuïtat les participacions en les Sèries Mundials, on aquesta temporada ha aconseguit ser 15è a Abu Dhabi, 19è a Yokohama, i 14è a Mont-real. Cal destacar, a més, que cada prova es va disputar amb una distància diferent, amb sprint a Abu Dhabi (750 m natació, 20 km ciclisme i 5 km carrera), distància olímpica a Yokohama (1.500 m de natació, 40 km ciclisme i 10 km de carrera), i eliminatòria a Mont-real (300 m natació, 7,5 km ciclisme i 2 km de carrera, on els triatletes van passant eliminatòries fins a arribar a la final).

La pròxima Sèrie Mundial que disputarà Sánchez Mantecón es disputarà el 9 de juliol a Hamburg, amb format sprint. Després seguirà l’entrenament en l’equip de la Universitat d’Alacant per a preparar la segona part de la temporada, que es disputarà a partir del mes de setembre.