Èxit de l’equip de triatló de la UA en diverses competicions internacionals i nacionals

Roberto Sánchez s’ha situat en les primeres posicions de la classificació del Campionat del Món

TriatlónUA_1
TriatlónUA_2
TriatlónUA_3
TriatlónUA_7a

Alacant. Dimarts, 17 de maig del 2022

El passat cap de setmana es van disputar diverses competicions de triatló on van tornar a destacar els esportistes de la Universitat d’Alacant. Així, Roberto Sánchez va aconseguir la 18a posició en la Sèrie Mundial de Yokohama, i s’ha situat en les primeres posicions de la classificació del Campionat del Món, que finalitzarà el mes de novembre a Abu Dhabi.

D’altra banda, Luis Miguel Velásquez va guanyar la medalla de bronze en el Campionat Sud-americà disputat a l’Argentina i, a nivell nacional, David Cantero va ser tercer i Sara Alemany, segona, en la prova classificatòria per al Campionat d’Espanya disputada a Punta Umbría.

A aquests magnífics resultats s’han de sumar les victòries de l’equip en el Campionat de la Comunitat Valenciana, que va tenir lloc diumenge passat a Alacant, on la UA va aconseguir 5 de les 6 places del pòdium en categoria masculina i femenina: Héctor Arévalo va ser primer i Gultiguin Er, segon; mentre que Sara Alemany va ser primera; Yaiza Saiz, segona i Josefina Flores va quedar tercera.

L’equip de triatló de la Universitat d’Alacant està format per 16 persones, de les quals 6 són xiques i 10, xics, amb edats compreses entre els 16 i els 26 anys. El director del Secretariat d’Esport de la UA, Roberto Cejuela, explica que aquests bons resultats són fruit de la combinació de la metodologia d’entrenament, que és una línia d’investigació en el grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de la UA, en la qual és professor, amb el fet de ser un equip universitari, on la vida acadèmica i esportiva es desenvolupen a l’una. «Els esportistes evolucionen de manera integral juntament amb companys d’altres països. Els seus objectius són individuals, però treballen en equip en un context multicultural», explica Cejuela.