Comença el Cicle de Concerts de Primavera de l’OFUA

L’auditori d’El Teular de Cocentaina, l’auditori de la Mediterrània de la Nucia i l’ADDA, albergaran els tres concerts que integren el programa d’enguany

El concert de l’ADDA tindrà caràcter solidari a benefici de Projecte Home

Ofua 2022

Alacant. Dimarts, 10 de maig del 2022

El tradicional Cicle de Concerts de Primavera de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) comença aquesta setmana, integrat per tres concerts en l’auditori d’El Teular de Cocentaina, l’auditori de la Mediterrània de la Nucia i l’auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), els dies 12, 13 i 14 de maig respectivament. Els concerts de Cocentaina i la Nucia seran gratuïts, a les 20 hores, i el concert de l’ADDA, a les 19 hores, tindrà caràcter solidari a benefici de Projecte Home, amb un preu d’entrada de 10 euros (en www.instanticket.es i en la taquilla de l’ADDA fins a una hora abans el mateix dia del concert). El Cicle de Concerts compta amb el patrocini de la Fundació Manuel Peláez Castillo i CajaMar Cajarural i la col·laboració de la Diputació d’Alacant.

Amb direcció de Tobías Gossmann, l’OFUA enguany compta en la part formativa per a la preparació d’aquests concerts amb professionals de prestigi, entre els quals es troben Kremena Gancheva, membre de l’Orquestra Nacional d’Espanya, en les cordes i Juan Osorio, professor del Conservatori Professional de Música d’Alacant Guitarrista José Tomás, per als vents.

Gossmann ha triat la simfonia número 101 de Joseph Haydn i la 8a simfonia de Ludwig van Beethoven per al repertori d’enguany. El director de l’OFUA explica que les dues simfonies tenen moltes coses en comú: «Resulta evident la semblança dels segons moviments de les dues obres, amb un ritme general molt mecanitzat. De fet, a la simfonia de Haydn li van posar el títol afectuós d’“El rellotge”, pel tic-tac quasi constant de l’Andante. En el cas de Beethoven, se sospita que el segon moviment estava inspirat per l’invent d’un artefacte musical nou: el famós metrònom de Johann Nepomuk Mälzel, una evolució del cronòmetre musical de Dietrich Nikolaus Winkel. Però la similitud més important de les dues simfonies és l’humor omnipresent, tractat amb un mestratge que només genis musicals com Haydn i Beethoven poden generar».

Tobias Gossman afig que «amagat sota d’unes estovalles d’una certa serietat, quasi cap frase transcorre sense cap broma musical: des de falses anacrusis, accents contra compàs, harmonies sorprenents o suposadament equivocades, ridiculitzacions musicals, fins a enganys constants en les formes musicals. Al final, fins i tot fa l’efecte que el mateix Beethoven s’està burlant de si mateix en la seua infinita cerca d’una coda i de com acabar la simfonia».

CONCERTS

Dijous 12 de maig

Lloc: Auditori d’El Teular (Cocentaina)

Hora: 20 h.

Col·laboradors: Ajuntament de Cocentaina i Seu Universitària

Entrades: Accés lliure limitat a la capacitat de l’auditori

Divendres 13 de maig

Lloc: Auditori de la Mediterrània (la Nucia)

Hora: 20 h.

Col·laboradors: Ajuntament de la Nucia i Seu Universitària.

Entrades: Entrada gratuïta amb invitació, que cal arreplegar en les taquilles de l’auditori durant la setmana de l’actuació.

Dissabte 14 de maig

Lloc: ADDA (Auditori de la Diputació d’Alacant)

Hora: 19 h.

Col·laboradors: Diputació d’Alacant i Auditori ADDA