Els Diumenges al MUA recuperen el format presencial

El programa compleix cinc anys, en què hi han participat més de mil persones en unes cinquanta sessions de disciplines diverses: música, teatre, arqueologia, pintura, arquitectura, grafit

2021_2022_cartell_diumenges_1Qd_cast.jpg

Alacant. Divendres, 22 d'octubre de 2021

El Museu de la Universitat d’Alacant llança la nova programació de Diumenges al MUA que aquest quadrimestre recupera el format presencial. La programació comença diumenge que ve, 24 d’octubre, i inclou quatre tallers i activitats per a tota la família fins al 12 de desembre.

«BIT BIP BLIP», impartit per Carlos Izquierdo, músic i docent, obri el programa aquest diumenge, un concert didàctic que ofereix un recorregut a través de la història de la música electrònica, un camí ple de troballes tecnològiques, per a tots els públics. (Taller complet)

El diumenge 7 de novembre, el taller estarà dedicat a «El paper de la natura vegetal» amb les artistes Miriam Martínez Guirao i Ana Pastor. Es tracta d’un taller d’elaboració de paper reciclat amb pasta de paper i llavors a partir de l’obra de Miriam Martínez Guirao, present en l’exposició de Residències Plus 2021. El taller aprofundirà en la noció del paper, el seu ús i origen, així com en les llavors, en quin moment i de quina manera s’arrepleguen. (A partir de 5 anys)

La cita següent, el diumenge 28 de novembre, portarà «Fent fotos amb una caixa de sabates! Fotografia estenopeica», a càrrec de la fotògrafa Sol Spinelli. Aquest taller presenta el món màgic de les cambres obscures, els principis de la fotografia, el recorregut que fa la llum i com es fixa una imatge. Els alumnes construiran la seua pròpia càmera de fotos amb una caixa de cartó, la carregaran amb paper fotogràfic i prendran una fotografia que després revelaran en una cambra obscura. (A partir de 8 anys)

L’última sessió d’aquest primer quadrimestre del curs, el 12 de desembre, estarà dedicada a «Corpografies. Un cos, moltes pells», impartit per Elio Rodríguez, artista i dissenyador. Aquesta proposta, lligada a l’exposició «Corpografies», és una invitació a mirar de manera diferent el cos humà. L’activitat proposa un acostament a les peces de la mostra a través d’exercicis d’observació i creació. El taller pròpiament dit proposa l’ús de la fotografia, el collage o la llum per a crear obres a partir dels propis cossos. (A partir de 5 anys)

Diumenges al MUA compleix cinc anys, en què hi han participat més de mil persones en les vora cinquanta sessions de disciplines diverses: música, teatre, arqueologia, pintura, arquitectura, grafit. Les activitats estan dirigides per artistes, divulgadors i educadors culturals que acosten l’art i la creació des de perspectives diverses i noves, connectant amb temàtiques actuals com el medi ambient, la identitat, la igualtat de gènere, els drets humans o la història de l’art.