Alacant acull el Campionat d'Espanya Universitari de Triatló el pròxim cap de setmana

La ciutat serà escenari de la tercera i última de les tres proves de Mediterrània Triatló que té lloc a les tres capitals de la Comunitat Valenciana

A més de la prova universitària, també tindran lloc el campionat autonòmic modalitat d’Sprint en el qual s’inclou paratriatló i la prova de triatló olímpic

Triatlon_Alicante

Alacant. Dimecres, 20 d’octubre del 2021

Alacant acollirà durant el pròxim cap de setmana el campionat d’Espanya universitari i campionat autonòmic modalitat d’Sprint en el qual s’inclou paratriatló, i a més la prova de triatló olímpic, categories masculines i femenines. Al voltant de 1.000 participants es donaran cita en aquesta competició en la qual participaran 400 atletes en el campionat universitari i 590 en el triatló autonòmic i olímpic.

Les proves s’emmarquen en la Mediterrània Triatló, que tanca a Alacant el calendari després de disputar-se en les altres dues capitals de la Comunitat Valenciana, L’organització de les proves és a càrrec de la Federació de la Comunitat Valenciana, juntament amb la Universitat d’Alacant i l’Ajuntament d’Alacant, on el dimarts es va presentar la competició en una roda de premsa en la qual van participar la presidenta de la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana, Vanessa Huesa, el director del Servei d’Esports de la Universitat d’Alacant, Rafael García, el regidor d’Esports de l’Ajuntament, Luis Berenguer, i els triatletes Yaiza Saiz i Luis Miguel Velásquez.

Els circuits recorreran la platja del Postiguet, el nucli urbà d’Alacant, el passeig del Gómiz, l’avinguda de la Vila Joiosa amb enllaç final a meta, situada a la plaça de l’Ajuntament, per la passarel·la sobre Jovellanos, carrer Mare de Déu del Socors, la plaça Passeig de Ramiro i el carrer Jorge Juan.

Triatló Sprint i Triatló Olímpic

A les 8.15 hores del dissabte 23 d’octubre començarà la competició amb el triatló Sprint, en el qual els esportistes hauran de nadar 750 metres a una volta a la platja del Postiguet, superar 21 km de ciclisme a quatre voltes en la zona de l’avinguda Jovellanos i la Vila Joiosa, i per a finalitzar la competició, hauran de córrer a peu 5 km pel passeig de Gómiz, l’avinguda de la Vila Joiosa a 2 voltes, amb enllaç final a meta, situada a la plaça de l’Ajuntament, per la passarel·la sobre Jovellanos, carrer Mare de Déu del Socors, el passeig de Ramiro i el carrer Jorge Juan.

El diumenge 24 d’octubre a partir de les 8.15 hores, arribarà el torn de la prova reina, la modalitat olímpica de triatló. Els esportistes hauran de recórrer 1.500 metres a dues voltes a la platja del Postiguet, superar els 37 km de ciclisme a 5 voltes pel nucli urbà d’Alacant i els 10 km de carrera a peu a tres voltes pel passeig de Gómiz, l’avinguda de la Vila Joiosa a 2 voltes, amb enllaç final a meta, situada a la plaça de l’Ajuntament, per la passarel·la sobre Jovellanos, carrer Mare de Déu del Socors, el passeig de Ramiro i el carrer Jorge Juan.

Pla Preventiu COVID-19

El nombre màxim de participants està limitat a 1.000 triatletes entre les dues proves del cap de setmana, i es respectaran en tot moment la normativa de les autoritats sanitàries respecte a la pandèmia provocada per la COVID-19. A més, serà obligatori accedir amb mascareta posada a l’àrea de transició i es mantindrà la distància d’1,5 metres en la cua entre equips.

D’altra banda, tots els esportistes es faran un test d’antígens i se’ls prendrà la temperatura abans de la recollida de dorsals, i en cas d’indicis de febre, els serveis sanitaris de la prova determinaran si poden competir o no. Cada participant haurà de portar la mascareta posada de manera obligatòria i just abans de l’eixida s’habilitarà una zona per a poder deixar-la. L’eixida es farà per tandes per a evitar les aglomeracions.