L'equip masculí de triatló de la UA repeteix un doblet històric de títols en les competicions del cap de setmana

Dissabte es va imposar en la Copa del Rei i diumenge va aconseguir la victòria en el Campionat d'Espanya de Relleus

L'equip femení va aconseguir la cinquena plaça en la Copa i la sisena en relleus

Alacant. Dimarts, 14 de setembre de 2021

L'equip de triatló masculí de la Universitat d'Alacant va guanyar dissabte passat la Copa del Rei de Triatló disputada a Roquetas de Mar (Almeria) i va obtenir la cinquena posició en categoria femenina. Un èxit que marca una època en el triatló espanyol, ja que el conjunt de la UA ha sumat cinc de les últimes set competicions de Copa (2015, 2016, 2019, 2020 i 2021), a més d'una tercera posició el 2018 i una retirada el 2017 per una caiguda en la prova de ciclisme.

La Copa es disputa en format de contrarellotge per equips en distància esprint –750 m de natació, 20 km de ciclisme i 5 km de cursa a peu–. Una prova en la qual competeixen sis triatletes per equip com a màxim i en la qual han d'arribar a la meta com a mínim quatre d'ells junts. L'equip entrenat per Roberto Cejuela està format per Lasse Lührs, Roberto Sánchez, Luis Miguel Velasquez, Hector Arevalo i David Cantero.

Per part seua, l'equip femení, format per Yaiza Saiz, Sara Alemany, Laura Duran i Josefina Florez, va repetir la cinquena posició de l'últim any amb un equip molt jove en el qual competien tres atletes sub 23 i una júnior.

Els atletes de l'equip de la Universitat d'Alacant van deixar clara la seua intenció de revalidar el títol de Copa des de l'inici de la competició amb un temps de 55:20 molt matiner que apuntava a ser imbatible –com així va ser–. Roberto Sánchez Mantecón, Luismi Velásquez, David Cantero, Héctor Arévalo i Lasse Lührs van aconseguir la victòria amb poc més d'un minut d'avantatge sobre Cidade de Lugo Fluvial, que va completar la prova amb un temps de 56:23. La tercera plaça va ser per a Alusigma Peñota Dental Portugaletekoa, amb un temps de 56:29. Diablillos de Rivas i Saltoki Trikideak van completar les cinc primeres places.

Diumenge es va disputar el Campionat d'Espanya de Triatló per Relleus, en el qual, de nou, l'equip masculí va aconseguir la victòria i, per tant, el doblet de títols, com ja havia fet els anys 2015 i 2016. L'equip universitari va alinear Lührs, Sánchez i Velasquez. En aquesta prova, el conjunt femení de la UA es obtenir la sisena plaça.