La Universitat d'Alacant acollirà el campionat nacional de triatló universitari

El CSD ha assignat l’organització d’aquesta competició en la qual l’equip de la UA destaca pels bons resultats

trialton_ceu.jpg CEU_voley_UA.jpg

Equip de triatló de la UA que va disputar l’últim CEU                                   Celebració del CEU de vòlei de platja organitzat per la UA el 2019

Alacant. Dimecres, 28 de juliol del 2021

El Consell Superior d’Esports (CSD), en una resolució del passat 15 juliol, ha designat la Universitat d’Alacant com a seu organitzadora del Campionat d’Espanya Universitari (CEU) en la modalitat de triatló. Segons l’òrgan estatal per a l’esport, la competició que organitzarà la institució acadèmica alacantina tindrà lloc el 23 d’octubre del 2021 i suposarà un gran repte per a la UA atesa la magnitud dels circuits nadant, amb bicicleta i de carrera a peu que requereix aquesta modalitat esportiva.

La designació de la Universitat d’Alacant com a seu de la competició de triatló s’uneix a les d’altres modalitats esportives que han tingut seu a la UA en anteriors edicions del CEU, com l’any 2019 –últim que es va celebrar ja que l’any 2020 es va suspendre per la pandèmia de COVID-19–, en el qual la UA va acollir els campionats d’escacs, futbol sala, tennis i vòlei de platja.

Segons explica Roberto Cejuela, director del Secretariat d’Esport de la UA i entrenador de l’equip de triatló, «sempre és un honor albergar un campionat universitari, siga autonòmic o nacional. És un dels nostres deures com a institució sol·licitar-los i organitzar-los i, a més, ara després de la pandèmia, tornar a organitzar campionats d’Espanya és molt necessari i és una cosa en la qual la UA havia de fer un esforç per a reactivar l’esport entre els nostres estudiants».

En concret, la competició de triatló s’organitzarà juntament amb la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana i l’Ajuntament d’Alacant, «amb la qual cosa estarem en el centre de la ciutat i serem un referent nacional en l’esport com ho som amb l’equip d’elit i el seu rendiment», indica Cejuela, que afig que «és difícil organitzar competicions d’esports que no es desenvolupen en instal·lacions esportives, per la qual cosa hi ha modalitats que en aquest any ha quedat deserta la seua organització, però, per a nosaltres, amb el suport de triatló de la Comunitat Valenciana i l’Ajuntament d’Alacant, serà un gran repte i un honor acollir el CEU».

Pel que fa a l’esport del triatló, la Universitat d’Alacant és una de les institucions acadèmiques amb millor palmarès en la modalitat. El seu equip d’elit és de primer nivell mundial, com acredita la participació d’un dels integrants, Fernando Alarza, en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020 entrenat pel tècnic Roberto Cejuela, director del Secretariat d’Esports de la Universitat d’Alacant, també present en la cita olímpica. També forma part de l’equip d’elit Roberto Sánchez Mantecón, campió mundial en categoria sub-23 l’any 2020. Per equips, els deixebles de Cejuela sumen 4 Copes del Rei en els últims 6 anys.

Les últimes participacions de la UA en el CEU de triatló es van saldar amb or per a Lasse Lührs i plata per a Javier Romo en categoria masculina i or per equips, el 2019; plata per a Lasse Lührs i bronze per a Amitai Yonah en categoria masculina i bronze per equips, el 2018; i plata per a Lasse Lürhs en categoria masculina i plata per equips, l’anuy 2017.

Notícia relacionada:

El triatleta de la Universitat d'Alacant Fernando Alarza debuta el diumenge en els Jocs Olímpics de Tòquio