El triatleta de la Universitat d'Alacant Fernando Alarza debuta el diumenge en els Jocs Olímpics de Tòquio

La prova individual es podrà seguir el diumenge 25 de juliol a partir de les 23.30 hores en directe per Televisió Espanyola i el dissabte 31 disputarà els relleus mixtos

Tokio1.jpg Tokio2.jpg

Alacant. Dimecres, 21 de juliol de 2021

El triatleta de l’equip de la Universitat d’Alacant Fernando Alarza debutarà el pròxim diumenge en la prova individual de triatló dels Jocs Olímpics de Tòquio, una competició que es podrà seguir en directe a partir de les 23.30 hores en Televisió Espanyola.

Alarza, que ja es troba a la capital nipona juntament amb el seu preparador, Roberto Cejuela, director del Secretariat d’Esports i professor titular d’entrenament en el grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport de la UA, també disputarà el dissabte, 31 de juliol la prova de relleus mixtos com a part de l’equip espanyol de triatló.

La prova individual consisteix a nadar 1500 m en el mar, recórrer 40 km amb bicicleta i acabar corrent 10 km. El dia 31 es disputarà la competició de relleus mixtos, en la qual, per primera vegada en la història de les olimpíades, competiran junts homes i dones. En primera posició eixirà un relleu femení, que recorrerà 300 m nadant, 6,8 km amb bicicleta i 2 km corrent, per a donar el relleu a un xic, que farà el mateix recorregut, donarà el relleu a la segona xica i finalment un xic finalitzarà l’últim relleu.

Fernando Alarza, que ja va ser olímpic l’any 2016 a Rio, on va aconseguir la 18a posició, ha recollit diversos èxits esportius: Campió d’Espanya 2020, 4t en el Campionat del Món 2019, i 4t en l’última Sèrie Mundial disputada al juny a Leeds. Fa 3 anys que entrena a la UA, en la qual forma part de l’equip de triatló i amb el qual ha aconseguit magnífics resultats en proves mundials i nacionals entrenat per Roberto Cejuela.

La temperatura elevada i la humitat de Tòquio a l’estiu, com també el nivell dels participants, faran de la prova tot un espectacle i una competició duríssima en condicions extremes. Per a això Alarza ha estat concentrat a la UA, juntament amb la resta de triatletes de l’equip, dirigits per Cejuela, per a preparar la prova en condicions semblants a les que es trobaran a Tòquio, per a la qual cosa ha comptat amb el suport de la investigació en Ciències de l’Esport de la Universitat d’Alacant.

Alarza ha destacat que «la veritat és que els entrenaments han anat molt bé. Sincerament, he fet un salt de qualitat molt bo. Hem controlat tot molt bé i hem arribat fins al límit. Crec que arribe molt ben preparat per a la carrera. Molt bé. Em resultaria difícil pensar que haguérem pogut fer millor les coses amb la intenció de preparar uns Jocs Olímpics».

La Universitat d’Alacant també compta amb representació en l’equip de voleibol de platja, amb l’entrenador de l’equip masculí, Francisco Marco, llicenciat en Ciències de l’Esport per la UA, i exjugador de la UA, que ara entrena la parella Herrera-Gavira amb qui ja va compartir entrenaments a la Universitat.

Roberto Cejuela ha assenyalat que «és un orgull que un alumne es desenvolupe i arribe al màxim nivell en el món de l’esport, com són els Jocs Olímpics».