La rectora de la UA clausura demà l'exposició del MUA 'Les Rodes de la Memòria', de Ramón Pérez Carrió

Durant l’acte de clausura es presentarà el catàleg de la mostra

clausura_les_rodes.jpgAlacant. Dijous, 8 de juliol del 2021

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, clausurarà demà divendres 9 de juliol la mostra «Les Rodes de la Memòria» de l’artista alacantí Ramón Pérez Carrió. L’acte tindrà lloc a les 10 hores al MUA i es presentarà el catàleg de l’exposició.

La mostra, exhibida a la sala El Cub del MUA des del 14 de maig, arreplega una selecció del treball fet en els últims anys per l’artista amb dues sèries inspirades en l’obra de Ramon Llull i en filòsofs platònics, i podrà visitar-se fins al pròxim diumenge 11 de juliol.

La primera de les sèries, «Retaules», està formada per més d’una trentena de quadres fets en la majoria amb la tècnica de l’encàustica sobre taula, a les quals l’artista incorpora textures de plom, oli i altres materials. Les fonts literàries en què s’inspira són: El Llibre del gentil i els tres savis, L’arbre de la filosofia d’amor i El llibre de l’ascens i descens del coneixement, totes de Ramón Llull; les altres fonts d’inspiració són Els cossos elementals de Plató i El Teatre de la Memòria de Giulio Camillo.

La segona sèrie que completa l’exposició, titulada «Llibres de Plom », està formada per dotze llibres de plom exposats en vitrines a manera d’instal·lació. Cada llibre construeix un espai de coneixement que pren com a referent principal el sistema filosòfic creat per Ramon Llull conegut com a Ars, un mètode per a comprendre el món més enllà dels debats teològics, científics i humanístics de l’època i en el qual tots els sabers estan connectats.

Ramón Pérez Carrió

Doctor en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, Ramón Pérez Carrió (Pedreguer, Alacant. 1960) també va cursar estudis de Biologia i Filosofia, fet que li atorga una visió artística àmplia i multidisciplinar. Utilitza indistintament la pintura, el gravat, el dibuix i la il·lustració de llibres, i també l’escultura i la instal·lació. Treballador incansable, la seua curiositat i admiració per l’obra de grans clàssics de la literatura i la filosofia li serveix com a punt de partida i de reflexió per a articular tot el seu procés creatiu, que deriva en una obra carregada d’espiritualitat i simbolisme.

mua.jpg mua-2.jpg