La UA i els clubs Rotaris Alacant i Alacant Port signen un conveni per a realització conjunta d'un concert benèfic a favor d'Acomar

L'Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) interpretarà aquest concert el pròxim mes de desembre a l'ADDA, com a part del Cicle de Concerts de Nadal

Alacant. Dimecres, 7 de juliol del 2021

La Universitat d'Alacant i els Clubs Rotaris Alacant i Alacant Port han signat aquest matí un conveni de col·laboració per a la realització conjunta d'un concert benèfic a favor d'Acomar. La rectora de la UA, Amparo Navarro, ha rebut a la Universitat el president del Rotari Club Alacant, Luis G. Ramos i a la presidenta del Rotari Club Alacant Port, Carmen Sánchez, on han signat l'acord. El concert serà interpretat per l'Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA), com a part del tradicional Cicle de Concerts de Nadal, en el context de la Marca Veu Solidària de la UA i tindrà lloc l'11 de desembre a l'ADDA.

La Universitat d'Alacant i els Clubs Rotaris mantenen una estreta col·laboració per a l'organització d'aquests concerts solidaris des de l’any 2013. Aquest serà el setè concert de les dues entitats, després de l'ajornament l'any passat per la situació sanitària. Així ho ha recordat Luis Ramos en la seua intervenció i ha afegit que «aquesta relació Universitat-Rotaris-Societat pot ser un model a seguir d'estructura social solidària». Per la seua part Carmen Sánchez ha volgut subratllar el treball que fa l'OFUA i l'ha qualificat de «projecte complex i valuós». Sánchez ha manifestat també l’alegria per «reprendre aquest concert i mantenir Acomar com a beneficiari, després d'un any molt difícil per a tots». L'Associació Comunitat de Persones marginades d'Alacant (ACOMAR) és una associació que es dedica a l'atenció, acolliment i seguiment dels més pobres des de fa més de vint anys.

Amparo Navarro ha volgut posar l'accent en la importància del mecenatge en l'àmbit cultural i benèfic i ha afirmat que «espere que la nova legislació sobre aquest tema ens ajude i supose un impuls per a aquests àmbits». La rectora ha estat acompanyada per la secretària general, Esther Algarra, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iliescu i la vicerectora de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat, Eva Espinar. El responsable de Cultura del Rotari Club i antic professor de la UA, Luis Ferré, ha acompanyat els presidents dels clubs rotaris.