Sally Chambers és nomenada nova directora executiva del Centre de Competència en Digitalització IMPACT

La seu està en la Fundació General de la Universitat d'Alacant

Sally_Chambers

Dimecres, 7 de juliol del 2021

El Centre de Competència en Digitalització IMPACT en digitalització s’enorgulleix d’anunciar el nomenament de Sally Chambers com a nova directora executiva d’IMPACT. El Centre de Competència IMPACT està regit per un patronat d’institucions, entre les quals es troba la Universitat d’Alacant, i té la seu a les instal·lacions de la Fundació General de la Universitat d’Alacant.

Com a directora executiva, Sally s’encarregarà de treballar estretament amb els membres i el Consell Executiu per a perfilar el pla d’acció d’IMPACT per als pròxims anys i millorar la cartera de serveis i aliances d’IMPACT.

Sally aporta més de 15 anys d’experiència com a professional de la informació i les biblioteques als Països Baixos, Alemanya i Bèlgica. Combinarà aquesta funció amb la seua feina com a coordinadora del projecte DATA-KBR-BE en KBR, la Biblioteca Real de Bèlgica, i com a coordinadora d’investigació en humanitats digitals en el Centre d’Humanitats Digitals de la Universitat de Gant. També és presidenta del Comitè Coordinador Nacional de DARIAH-UE.

Frieda Steurs, presidenta de la Junta Executiva d’IMPACT, va dir «Sally és la persona adequada per a aquest treball, i estem molt contents que haja acceptat el repte. El Centre d’Impacte està molt orgullós de comptar amb una experta com ella per a dirigir-lo».

Sally Chambers va dir: «Estic encantada que m’oferisquen l’oportunitat de dirigir l’Impact Centre, que està situat estratègicament en la intersecció del patrimoni cultural, les humanitats digitals, la informàtica i la ciència de les dades en un moment en què la col·laboració interdisciplinària i l’intercanvi de coneixements són crucials».

Sally prendrà el relleu de Francis Ballesteros, anterior director executiu d’IMPACT des de la seua creació al desembre de 2012.

El Centre de Competència en Digitalització IMPACT és una organització sense ànim de lucre, formada per institucions públiques i privades, amb la missió de fer que la digitalització de textos històrics impresos siga «millor, més ràpida i més barata». Proporciona eines, serveis i instal·lacions per a continuar avançant en l’avantguarda en el camp de la imatge de documents, la tecnologia lingüística i el processament de textos històrics.