El MUA i el Juan Gil-Albert inauguren la XXI Edició de les Trobades d'Art Contemporani

EAC 2021 exposa 24 propostes, de 27 artistes, seleccionades entre les 128 creacions presentades a la convocatòria

EAC21.jpg

Alacant. Dijous, 10 de juny de 2021

La Universitat d’Alacant i l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert inauguren una nova edició de les Trobades d’Art Contemporani (EAC), demà divendres, 11 de juny, a les 18 hores, a la sala El Cub del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA). La mostra arriba enguany a la vint-i-unena edició i estarà oberta al públic fins al 26 de juliol.

El recorregut expositiu mostra 24 propostes, individuals i col·lectives, creades per un total de 27 artistes, unes propostes que han sigut seleccionades de les 128 creacions presentades a la convocatòria EAC d’aquest any. De les 24 propostes seleccionades, dotze s’inclouen en pintura, collage i dibuix, vuit en escultura, una de fotografia, cinc instal·lacions, dos treballs en multimèdia i tres vídeos, amb la participació de 25 artistes espanyols i dos més de l’Argentina i Portugal.

Els artistes seleccionats pel jurat en aquesta vint-i-unena edició han sigut: Tete Alejandre; Art al Quadrat (Gema i Mónica del Rey Jordá); Aurelio Ayela; Pablo Bellot; Clara Boj & Diego Díaz; María Carbonell; Maite Centol; Patricia Collado; José Luis Cremades; DimaslA (Diana Lozano + Álvaro Jaén); Miquel Garcia; María Amparo Gomar Vidal; Lara Ruiz; Valeria Maculan; Arturo Méndez; Xavier Monsalvatje; Marco Moreira; Luisa Pastor; Joaquín Peña-Toro; Miquel Ponce; Pablo Sandoval; Borja Santomé; María Tinaut; i Josep Tornero.

La riquesa d’aquesta exposició col·lectiva es concreta en una doble vessant: d’una banda, la presència d’artistes de diverses generacions, geografies i disciplines, cosa que permet diàlegs enriquidors que intensifiquen l’abast de les propostes. I d’altra, es convida el públic a endinsar-se en un univers creatiu ple de suggeriments, qüestionaments, reflexions i troballes inesperades.

En el jurat que ha valorat tots els projectes han participat  Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, Isabel Tejeda Martín, doctora en BBAA per la UPV, professora de la Universitat de Múrcia, crítica d’art i comissària, Susana Guerrero Sempere, doctora en Belles Arts per la UMH, artista visual, professora del a Facultat de Belles Arts de la UMH, Massimo Pisani, artista, gestor cultural, membre i fundador de l’associació cultural Un Argine all’Arte a Casale di San Martino dall’Argine (Màntua), Juan F. Navarro, licenciat en Belles Arts per la UMH, doctor en Magmàtiques, artista i comissari, i Remedios Navarro Mondéjar, llicenciada en Història de l’Art i tècnica del Museu de la Universitat d’Alacant.

La Universitat d’Alacant i la Diputació d’Alacant, a través de l’Institut Alacantí de Cultura JuanGil-Albert mantenen una estreta col·laboració, de manera ininterrompuda, des de fa divuit anys, un treball conjunt que permet presentar una nova edició de les Trobades d’Art Contemporani. Es tracta d’una oportunitat perquè el públic puga compartir reflexions i connectar amb nous llenguatges expressius entorn de la creació i de la societat contemporània, a través d’aquesta convocatòria que s’ha consolidat com una excel·lent plataforma de debat i coneixement.