La Universitat d'Alacant suma 72 medalles en el Campionat Autonòmic d'Esport Universitari de la Comunitat Valenciana

L’equip de futbol sala femení revalida el títol que ha guanyat de manera ininterrompuda des de l’any 2011

Els equips de bàdminton i triatló aconsegueixen l’or per equips i copen els podis en totes les categories individuals i de parella

Futbol_sala_femení_campiones

Equip de futbol sala femení que, després d'imposar-se a la Universitat Politècnica de València va aconseguir l'or en la competició

Alacant. Divendres, 21 de maig de 2021

La Universitat d’Alacant ha acollit el gros de les finals del Campionat Autonòmic d’Esport Universitari de la Comunitat Valenciana (CADU) després d’imposar-se en la major part de les modalitats en el seu grup de lliga. Una competició que s’ha vist afectada per la pandèmia i que ha experimentat retards i una considerable reducció en el nombre d’esports convocats al CADU d’aquest any. En total han sigut setze les disciplines que han pres part en aquesta edició, lluny de les 28 convocades en temporades anteriors en els esports individuals i per parelles, a més de les catorze categories per equips.

En aquesta edició del CADU s’ha adoptat un nou format de competició per grups, en el qual s’ha reduït el nombre de jornades i s’han minimitzat els desplaçaments amb diferents seus repartides entre les universitats valencianes.

En esports individuals i de parella, la Universitat d’Alacant ha aconseguit pujar al podi en 64 ocasions i s’han aconseguit medalles en onze de les setze disciplines esportives convocades. Han sigut divuit ors, disset plates i vint-i-dos bronzes i el medaller en classificació per equips suma dos ors, tres plates i dos bronzes.

En l’apartat d’esports individuals i per parella, destaca el paper de bàdminton i de triatló. Els dos equips van aconseguir l’or per equips en les seues respectives disciplines i, a més, van copar el podi amb esportistes de la Universitat d’Alacant. En bàdminton van pujar al capdamunt del podi els dobles femení, masculí i mixt, mentre que en triatló, la UA va sumar l’or, la plata i el bronze en categoria femenina i l’or i la plata en masculina.

En les finals per equip destaca el paper del futbol sala femení, que després d’imposar-se a la Universitat Politècnica de València per tres gols a zero va aconseguir l’or en la competició, un triomf que ha repetit de manera ininterrompuda des de l’any 2011.

A més, en la competició per equips, la Universitat d’Alacant ha sumat set medalles de plata en bàsquet femení, bàsquet masculí, futbol femení, futbol sala femení, futbol sala masculí, handbol masculí, rugbi femení i rugbi masculí.

En total han sigut més de quatre mil esportistes estudiants de les universitats valencianes els que han participat en aquests campionats marcats per la pandèmia de la COVID 19. La Universitat d’Alacant ha aportat prop de 400 esportistes, dels quals 260 han participat en esports d’equip i 147 en individuals i de parella.

Les universitats de València, Politècnica de València, Alacant, Jaume I, Miguel Hernández, CEU Cardenal Herrera i Catòlica Sant Vicent Màrtir han sigut, una any més, les responsables d’organitzar, a través dels seus respectius Serveis d’Esports, el Campionat Autonòmic de l’Esport Universitari de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu d’aquest campionat és fomentar la pràctica esportiva entre l’estudiantat de les universitats valencianes a través de competicions l’organització i desenvolupament de les quals potencien valors de la igualtat de gènere sense distinció entre homes i dones; el valor del màxim nivell esportiu tant en les nostres seleccions universitàries com en l’organització de les competicions; el valor de la promoció de les diferents modalitats esportives, fomentant l’esport en el seu sentit més ampli, el valor del respecte a les persones i a les normes establides per a la competició universitària.

Imágenes:

1 - Equip de futbol femení

2- Equip de bàsquet femení

3- Dos integrants de l'equip de Rugbi femení.