«Les rodes de la memòria» de Ramon Pérez Carrió arriba al MUA

La mostra s’inaugura demà amb un recorregut expositiu que mostra el treball realitzat per l'autor en els últims anys, amb sèries inspirades en l'obra de Ramon Llull i en filòsofs platònics

Alacant. Dijous, 13 de maig de 2021

A partir de demà, divendres 14 de maig, i fins al pròxim 11 de juliol podrà visitar-se a la Sala Cool del Museu de la Universitat d'Alacant la mostra «Les rodes de la memòria», de l'artista alacantí Ramon Pérez Carrió. L'exposició arreplega una mostra del treball realitzat en els últims anys per l'autor, amb un recorregut integrat per dues sèries d'obres inspirades en l'obra de Ramon Llull i en la d'altres filòsofs platònics.

La primera de les sèries, Retaules, està formada per més d'una trentena de quadres realitzats en la majoria dels casos amb la tècnica de l'encàustica sobre taula en els quals l'artista incorpora textures de plom, oli i altres materials. Les fonts literàries en les quals s'inspira són Llibre del gentil e dels tres savis, L’arbre de filosofia d’amor i Llibre de l’ascens i el descens de l’intel·lecte, totes de Ramon Llull; les altres fonts d'inspiració són Els cossos elementals de Plató i El teatre de la memòria de Giulio Camillo.

La segona sèrie que completa l'exposició, titulada Llibres de plom, està formada per dotze llibres de plom exposats en vitrines a manera d'instal·lació. Cada llibre construeix un espai de coneixement que pren com a referent principal el sistema filosòfic creat per Ramon Llull conegut com a ars, un mètode per a comprendre el món més enllà dels debats teològics, científics i humanístics de la seua època i en el qual tots els sabers estan connectats.

Ramon Pérez Carrió

Doctor en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, Ramon Pérez Carrió (Pedreguer, Alacant, 1960) també va cursar estudis de biologia i filosofia, la qual cosa li atorga una visió artística àmplia i multidisciplinària. Utilitza indistintament la pintura, el gravat, el dibuix i la il·lustració de llibres, com també l'escultura i la instal·lació. Treballador incansable, la seua curiositat i admiració per l'obra de grans clàssics de la literatura i la filosofia li serveix com a punt de partida i de reflexió per a articular tot el procés creatiu, que deriva en una obra carregada d'espiritualitat i simbolisme.