La Universitat d'Alacant posa en obert el curt documental Artesanos de la Sal

Realitzat pel Taller d’Imatge de la UA i produït per la Seu i l’Ajuntament de Torrevella, el documental compta amb la col·laboració de Salins, Associació Cultural Ars Creatio i l’Institut Municipal de Cultura Joaquín Chapaprieta

Alacant. Divendres, 30 d’abril del 2021

La Universitat d’Alacant, a través del seu canal de Youtube Cultura en la UA, ha posat en obert el curt documental Artesanos de la Sal. El documental, que es va estrenar el mes de gener passat, ha sigut realitzat pel Taller d’Imatge de la Universitat d’Alacant i produït per l’Ajuntament de Torrevella i la Seu de la Universitat d’Alacant en la localitat. Aquest treball compta a més amb la col·laboració de Salins, l’Associació Cultural Ars Creatio i l’Institut Municipal de Cultura Joaquín Chapaprieta.

Documental en castellà

Documental amb subtítols en anglès

El documental descriu el procés de realització de l’artesania salinera de Torrevella, una activitat de gran arrelament i tradició entre els treballadors de les salines, en risc de desaparició.

A través dels protagonistes, els artesans saliners Juan Pujol, Manuel Sala i Miguel Pérez, el curt documental tracta aquesta problemàtica juntament amb el procés d’elaboració de vaixells velers i altres objectes decoratius en sal. Durant aquest procés, les maquetes fetes de fusta i canya, prèviament folrades en tela de cotó, se submergeixen en la llacuna salada en unes condicions especials de salinitat i vent. En precipitar-se la sal, queda adherida uniformement a les estructures en una capa fina, que dona lloc a una manifestació artística original, que dota de singularitat a aquesta artesania pròpia de Torrevella.

Fitxa tècnica:

Realitzat pel Taller d’Imatge de la Fundació General Universitat d’Alacant.

Edició: Luis G. Verdú

Imatge: Luis G. Verdú, Roberto Ruiz de Zafra, Vicente Pascual

Imatge aèria: Patrick Vázquez

Imatge d’arxiu: Ángel Andreu Huerta, José María Andreu Montesinos, Francisco Sala Aniorte, Nova Companyia Arrendatària Salines de Torrevella.

Grafisme: Roberto Ruiz de Zafra.

So directe i mescles: Roberto Ruiz de Zafra.

Música: Francisco Barajas, interpretada per l’Orquestra Simfònica de Torrevella, sota la direcció de José Francisco Sánchez

Subtitulat anglès: John D. Sanderson