L'equip de voleibol de la Universitat d'Alacant completa la millor temporada de la seua història

Les universitàries han acabat en quarta posició de la Superliga femenina 2 i no han perdut ni un sol partit en la seua pista en tota la competició

Voleibol_femenino1

Voleibol_femenino2

Alacant. Dimarts, 30 de març de 2021

L’equip de voleibol de la Universitat d'Alacant ha aconseguit aquesta temporada la seua millor marca en la competició amb una quarta posició en la Superliga femenina 2 que ha suposat superar amb escreix l’objectiu inicial de mantenir la categoria en un dels anys més complicats per a l’esport a causa de la pandèmia i a les restriccions que ha implicat.

Les universitàries van començar la temporada amb la incertesa implícita a la situació que travessava tot el país. La Superliga femenina 2 no va ser una excepció i es va veure afectada pels canvis en els protocols d’entrenaments i partits imposats per la necessitat de combatre la COVID-19, que van suposar ajustos en els grups de competició, horaris atípics d’entrenament i sobretot partits sense afició a les graderies.

No obstant això, les jugadores de la Universitat d’Alacant van saber adaptar-se a les noves circumstàncies i tant les noves incorporacions –Aída Illerías, Irene Troyano, Patricia Carrió i Rocío Sobrino– com les jugadores més veteranes de la plantilla van mostrar un alt nivell competitiu en la pretemporada que els va fer aconseguir el subcampionat en la Copa Comunitat, després de vèncer el CV Benidorm i CV València en les eliminatòries i perdre la final amb el CV Grau de Castelló.

Un torneig que va servir de preparació per a una lliga en què van encadenar 6 victòries consecutives, la qual cosa les va fer líders fins a la setena jornada en la qual es va perdre en un partit disputat a Tenerife (3-1) contra l’equip que, al remat, seria el campió de lliga, el CV Cuesta Piedra. Amb tot, les alacantines van continuar acumulant victòries, fet que els va permetre acabar la primera volta en tercera posició, amb l’objectiu de la permanència pràcticament aconseguit i amb només 2 derrotes i a un sol punt de classificar-se per primera vegada per a la disputa de la Copa Princesa.

Després d’una aturada imposada pel calendari de més d’un mes, l’equip va reprendre la competició, però aquesta vegada les restriccions es van endurir i els aïllaments preventius sí que van portar associada la impossibilitat d’agafar ritme en les competicions i els entrenaments. Problemes que es van veure incrementats amb les lesions de Blanca Martínez, Aída Illerías, Giulia Giannetti, Irene Troyano i Mila Coll, totes elles titulars habituals, la qual cosa va minvar el potencial d’atac de les universitàries.

Amb la intenció de suplir en part aquestes baixes, es va incorporar a l’equip al gener Rocío Andrés. Malgrat les adversitats, l’equip va lluitar fins al final i va aconseguir quatre victòries en la segona volta, sense cedir cap derrota al pavelló de la Universitat d’Alacant on enguany cap equip ha sigut capaç de vèncer la UA i com a resultat, han aconseguit un meritori quart lloc en la lliga, fet que suposa la millor classificació de l’equip des que milita en la Superliga femenina 2.

Equip

Entrenador: Lamberto Villalón Gasch