El MUA commemora el Dia Internacional dels Museus amb la convocatòria del concurs «Els museus del futur»

Alumnat de col·legis i instituts de la província podrà presentar els seus treballs fins al 30 d'abril i seran concedits tres premis de 200 euros

Concurs_mua_val.jpgAlacant. Dimarts, 30 de març de 2021

El pròxim dia 18 de maig es commemora el Dia Internacional dels Museus (DIM) i, com cada any, el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) se suma a aquesta iniciativa amb diverses propostes. Amb aquest motiu, el MUA acaba de llançar la convocatòria d'un nou concurs, «Els museus del futur», dirigit a l'alumnat de col·legis i instituts de la província d'Alacant. Els participants podran pensar i imaginar sobre l'arquitectura dels museus del futur, les col·leccions, exposicions i tot allò que hi tinga relació. El termini de presentació de treballs, ja obert, finalitzarà el pròxim 30 d'abril, i el jurat concedirà 3 premis, dotats amb 200 euros cadascun, en les següents categories: infantil i primària; secundària, batxillerat i cicles formatius, i educació especial.

Les bases del concurs detallen que podran presentar-s’hi treballs individuals o en grup, realitzats per tota una classe o, fins i tot, per tot un centre educatiu. També podran ser presentats per mares, pares o responsables legals de manera lliure, en nom dels/de les menors. Quant a la disciplina artística, s'acceptarà qualsevol tipus, tant físicament com digitalment: dibuix, pintura, escultura, collages, gravat, fotografia, vídeo, àudio, creacions digitals, etc. Enllaç bases (DOGV)

DIM 2021

L'objectiu del Dia Internacional dels Museus (DIM) és conscienciar sobre el fet que els museus són un important mitjà per a l'intercanvi cultural, l'enriquiment de les cultures, com també per al desenvolupament de la comprensió mútua, de la col·laboració i de la pau entre els pobles. Cada 18 de maig o al voltant d'eixa data des de fa més de 40 anys, els esdeveniments i les activitats planejats per a celebrar el DIM poden durar un dia, un cap de setmana o, fins i tot, tota la setmana. Cada vegada són més els museus per tot el món que participen en aquesta celebració mundial: l'any passat van ser 37.000 museus els que van prendre part en l'esdeveniment arreu 158 països i territoris.

Amb el tema El futur dels museus: recuperar i reimaginar, el Dia Internacional dels Museus 2021 convida els museus, els professionals i les comunitats a crear, imaginar i compartir noves pràctiques de (co)creació de valor, nous models de negoci per a les institucions culturals i solucions innovadores per als reptes socials, econòmics i mediambientals del present.