L'Orquestra Filharmònica i la Coral de la Universitat d'Alacant s'uneixen al Projecte Europeu MEETS

El projecte, que compta amb sis socis principals d’Itàlia, Estònia, Espanya i Suècia, té com a objectiu millorar les habilitats transversals dels estudiants universitaris a través de la música

Alacant. Divendres, 12 de març de 2021

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) i la Coral UA s’han unit al Projecte Europeu MEETS (Music in Higher Education to Devolop Transversal Skills), una iniciativa innovadora que té com a objectiu millorar les habilitats transversals dels estudiants universitaris a través de la música.

Cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, el projecte compta amb la participació de quatre països: Itàlia, Estònia, Espanya i Suècia; i sis socis principals: Tallinn Universtiy (Symphony Orchestra), European Network of University Orchestras, FF Forte Fortissimo, Almo Collegio Borromeo (Pavia), Universitat de València i Linköping University. 150 estudiants membres de les orquestres i cors dels socis en formen part.

La Universitat d’Alacant s’uneix ara com a soci col·laborador a aquest projecte en què ja participen l’OFUA i la Coral UA. La música interpretada en les orquestres i cors d’universitats i col·legis majors utilitza un llenguatge universal, cosa que ofereix una oportunitat única per estudiar com millorar les competències clau d’estudiants de diverses especialitats científiques i ajudar-los a prosperar en la seua vida personal i professional. Un estudi marc d’activitats similars que descriu bones pràctiques i aprenentatges assimilats és el punt de partida sobre el qual es construeix el mètode MEETS, tal com descriuen els responsables del projecte. La plataforma d’entrenament MEETS dota universitats i col·legis majors d’una nova i atractiva metodologia per a millorar les competències clau mitjançant l’ús de la música.

Meets té previstos vuit esdeveniments, visites i tallers que involucren estudiants i directors, dos concursos (un per a joves directors i un altre per a joves compositors) i setze concerts en viu i streaming.

CONCIERTO_OFUA_ADDA2019 Coral_UA
Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) en l'ADDA Coral de la UA