Els equips de la Universitat d'Alacant reprenen els entrenaments amb la vista posada en el Campionat Autonòmic d'Esport Universitari

Se sumen a les disciplines que competeixen a escala nacional que no han deixat la preparació ni la competició

Bàsquet_femení_CADU.jpeg Rugbi_femení_CADU.jpeg

Alacant. 11 de març de 2021

Després de les noves mesures adoptades per la Generalitat Valenciana per la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, que ja permeten els entrenaments esportius, alguns dels equips de la Universitat d’Alacant han reprès els entrenaments.

Els equips federats en competició nacional, com és el cas de futbol sala i voleibol femenins, en Primera Divisió i Superlliga Femenina 2, respectivament, orientació, vòlei platja, rem i triatló, per la seua part, no han deixat d’entrenar, ja que sí que estaven permesos els entrenaments i la competició a escala nacional.

Els altres equips federats en competició territorial tornen ara a ocupar les instal·lacions esportives de la Universitat d’Alacant. Rugbi femení i masculí, i futbol masculí van començar els entrenaments l’1 de març. L’equip de futbol ja disputa aquest cap de setmana el seu primer partit davant del CDF Xàbia al camp municipal de Xàbia. També aquest cap de setmana hi ha competició de futbol sala, voleibol juvenil, voleibol en Superlliga 2 i competició de vòlei platja i rem.

La relaxació de les restriccions per part de la Generalitat permet també que es reprenguen les competicions universitàries. Això farà possible que els equips de la Universitat d’Alacant es posen a treballar per a preparar el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari (CADU), que ja ha confirmat el seu calendari d’esports individuals i d’equip, sempre que la situació sanitària en permeta la celebració.

Enguany, en l’esport d’equip s’ha adoptat un nou format de competició; serà per grups per a reduir jornades a disputar i així minimitzar desplaçaments. La Universitat d’Alacant forma part del grup 1, juntament amb les universitats Miguel Hernández i Jaume I, i el grup 2 està format per les universitats de València, Politècnica de València i Catòlica de València. Es competeix en format de lliga a una volta en cadascun dels grups, i els primers classificats de cadascun seran els que s’enfrontaran en les finals CADU.

Els esports individuals començaran aquest mateix mes de març a la Universitat Jaume I amb el Campionat de Camps a Través, que es desenvoluparà en el circuit de terra compactada que té aquesta universitat dins del campus. El calendari de les altres competicions es concentrarà el mes d’abril de 2021. Molts dels esports individuals, per la seua singularitat, com els de combat i de promoció CADU, s’han cancel·lat, esperant reprendre’ls en pròximes competicions.