Photoalicante arriba al MUA amb "Little Havana" del fotògraf cubà Rainy Silvestre

La mostra podrà ser vista a la Sala Polivalent del MUA de l'11 de març al 30 d'abril

Alacant. Dimarts, 9 de març de 2021

El Museu de la Universitat d'Alacant i Photoalicante continuen la seua col·laboració un any més, i en aquesta edició el MUA acollirà l'exposició "Little Havana", del fotògraf cubà Rainy Silvestre. La mostra, que inclou una sèrie de 12 fotografies, podrà ser visitada a la Sala Polivalent del MUA des de dijous 11 de març i fins al 30 d'abril.

La petita Havana ha sigut la llar de generacions d'immigrants que han iniciat el seu camí allí amb la finalitat d'aconseguir l'anomenat somni americà, i és també un símbol de la inclusivitat dins l'imaginari de tots/es aquells/es que arriben a Miami. És un barri conegut en el món sencer pels locals musicals, per l'algaravia dels carrers i la gent. No obstant això, quan mirem les fotografies que conformen aquesta sèrie de Rainy Silvestre, no percebem res d'això. Aquestes instantànies recuperen aquells reductes de pau i quotidianitat que el barri atresora. Són fotografies realitzades des de la pausa i la tranquil·litat que confereix el treball en analògic. “Little Havana” naix, segons el mateix autor, dels passejos exploratoris pel barri que li va donar la benvinguda en arribar de Cuba. Es converteix així en una constant cerca de llocs comuns que el vinculen amb aquells/es immigrants que han arribat al barri des dels anys seixanta i continuen arribant-hi.

L'autor regala un registre dels carrers que formen part dels primers records als Estats Units: aquelles cases o comerços que, sense formar part tots de la seua vivència, els assumeix com a seus i, al mateix temps, els sentim nostres també. Aquestes escenes ordinàries i habituals es transformen en una cosa més profunda, ja que la bellesa no es troba en la primera capa sensorial que les envolten, sinó que apunta a referents històrics, socials i emocionals i reforcen, d'aquesta manera, el potencial estètic de l’element quotidià.

Rainy Silvestre és un fotògraf cubà que va començar a fotografiar fa més de deu anys i és un clar hereu de la tradició dels fotògrafs americans dels anys setanta, els quals ja jugaven amb el color, la selecció de motius, l'enquadrament i la composició amb la finalitat d'oposar-se als cànons estètics que hi havia en l'època.

Aquesta sèrie combina de manera magistral la utilització del color, l'enquadrament i la composició, transforma allò mundà i quotidià en una meditació reflexiva profunda que parteix d’allò autoreferencial a allò universal.

Rainy Silvestre / Cuba 1975

Rainy Silvestre va començar el seu viatge fotogràfic com a fotògraf autodidacta, però més tard es va graduar en l'Institut de Fotografia de Nova York. La seua fotografia és un compendi de la vida i una relació directa amb el seu entorn. Silvestre sent que el vincle entre objectes, espais i emocions humanes és clau per al seu ofici. Intentar mostrar aquesta connexió és el seu principal objectiu com a artista.