Els estudiants del màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA ofereixen un cicle de concerts en la Seu Ciutat d'Alacant

Març de Guitarra comença dimecres que ve i inclou les actuacions de Juan José Rodríguez, Hon Ho-Nam i Alfredo Amezcua

Alacant. Dilluns, 1 de març de 2021

Els estudiants del màster d’Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d’Alacant seran els protagonistes del cicle de concerts Març de Guitarra, que començarà dimecres que ve, 3 de març, a les 19 hores, a la Seu Ciutat d’Alacant (Ramón y Cajal, 4), amb l’actuació de Juan José Rodríguez.

El cicle serà presencial, amb aforament limitat, i també es retransmetrà en directe a través d’aquest enllaç.

Les següents cites del programa tindran lloc el 17 de març, amb l’actuació de Hon Ho-Nam, i el 24 de març, a càrrec d’Alfredo Amezcua, totes dues a les 19 hores i amb el mateix format.

Juan José Rodríguez

J. S. Bach (1685-1750). Chaconne de la Partita núm.2 de violí BWV 1004

Antonio José (1902-1936). Sonata para guitarra

III. Pavana triste

IV. Finale

Nascut a Badajoz el 1996, Juan José Rodríguez comença els seus estudis musicals a l’Escola de Música d’Oliva de la Frontera. Continua els estudis a Badajoz, amb els professors J. Guillermo Burgos i Evaristo Valentí, i obté matrícula d’honor en l’especialitat de guitarra durant el grau professional i matrícula d’honor i Premi Extraordinari Final de Carrera en finalitzar els estudis superiors en el Conservatori Bonifacio Gil. Actualment continua formant-se cursant estudis de màster en el C.S. M. Òscar Esplà d’Alacant, amb el guitarrista Ignacio Rodes. Durant els estudis professionals ha obtingut en dues ocasions el segon premi i un primer premi en l’especialitat de guitarra en el Concurs de Joves Músics d’Extremadura que se celebra a la ciutat d’Almendralejo. El 2013 rep el primer premi i premi del públic en l’especialitat de guitarra en el Concurs Internacional de Guitarra Ciutat de Castalla, a l’Alcoià. Gràcies a la composició Fantasia sobre el ahogado más bello del mundo aconsegueix una beca per a participar en el programa de la Ruta Quetzal BBVA, dirigit per Miguel de la Quadra-Salcedo. El 2014 participa en la setmana cultural de Santa Cecilia a Badajoz, en què ofereix un concert de duo de guitarres amb Victor Monjo Torres. Rep classes magistrals de grans personalitats de la guitarra com David Russell, Manuel Barrueco, Marcin Dylla, Carlo Marchione, Margarita Escarpa, entre d’altres. El 2016 col·labora com a solista amb l’Orquestra d’Extremadura i el 2018 interpreta el Concert de Villa-Lobos juntament amb l’orquestra simfònica del Conservatori Superior de Música Bonifacio Gil. Durant els estudis superiors obté el segon i tercer premi de la categoria IV del VI i VII Concurs Internacional de Guitarra Juan Crisóstomo de Arriaga, de Bilbao, Espanya, i el premi a millor intèrpret extremeny en el Concurs Internacional de Guitarra Clàssica Ciutat de Còria (Càceres).

Master_guitarra1.jpg