El triatleta de la Universitat d'Alacant, Fernando Alarza, participarà en els Jocs Olímpics de Tòquio

Els seus dos companys d’equip a la UA, Lasse Lührs i Ognjen Stojanovic, esperen aconseguir la classificació per a la cita olímpica el pròxim mes de maig a través dels respectius països d’origen, Alemanya i Sèrbia

1-Fernando_Alarza

Fernando Alarza, triatleta de la Universitat d'Alacant

Alacant. Dimecres, 24 de febrer del 2021

Fernando Alarza, triatleta de la Universitat d’Alacant, campió d’Espanya 2020 i quart classificat en el Campionat del Món 2019, estarà present en els Jocs Olímpics de Tòquio el pròxim estiu. Una classificació a la qual es podrien sumar els seus companys d’equip Lasse Lührs, 12è del món 2020, Campió d’Espanya Universitari 2019 i plata 2018 i 2017, per Alemanya i Ognjen Stojanovic per Sèrbia, d’acord amb les proves classificatòries que es disputaran el mes de maig.

Els tres, en cas d’aconseguir la classificació, s’uniran a la llista d’alumnes de la Universitat d’Alacant que ja han sigut olímpics amb anterioritat, com en el cas de Rio de Janeiro 2016, on van participar Daniel Andújar en 800 m llisos i Marieta Jover, en salt de llargada, tots dos estudiants del grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, o també a medallistes com el cas de Juan Escarré, medalla de plata a Atlanta 2004 en hoquei herba.

Els representants de la Universitat d’Alacant en la prova de triatló dels Jocs Olímpics formaran part dels 55 únics classificats de tot el món que disputaran aquesta prova en la qual només participen tres representants per cada país. Una dada que posa de rellevància el bon nivell de rendiment que desenvolupen els esportistes de la UA internacionalment.

Alarza, Lührs i Stojanovic formen part del reeixit equip de triatló de la UA que ha sigut campió de la Copa del Rei en els anys 2015, 2016, 2019 i 2020 i campió d’Espanya Federat 2020 i Universitari 2019 i que entrena Roberto Cejuela, professor titular d’entrenament esportiu en el grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i director del Secretariat d’Esports de la Universitat d’Alacant.

Aquesta serà la primera ocasió en què aquests esportistes representaran la institució a nivell internacional federat i universitari des que entrenen a la Universitat d’Alacant.

La Universitat d’Alacant compta amb un ferm compromís de foment de l’esport entre tots els col·lectius que formen la comunitat universitària –tant estudiants, personal d’administració i serveis, com a professorat i personal investigador– i per a això desenvolupa un programa d’impuls de l’esport des del Secretariat d’Esports, que impulsa la pràctica d’exercici físic a la universitat, ara limitat a causa de les restriccions obligades per la pandèmia.

Imatges:

1- Fernando Alarza, Roberto Cejuela i Sánchez Mantecón