La UA i l'Ajuntament d'Alacant presenten l'exposició 'Una història de titelles'

La mostra es presenta demà amb un acte en línia i podrà visitar-se presencialment des del 20 de novembre fins a l’11 de desembre en el Centre Municipal de les Arts d’Alacant

Alacant. Dimecres, 18 de novembre de 2020

La Universitat d’Alacant i l’Ajuntament d’Alacant presentaran demà dijous 19 de novembre, a les 18 hores, l’exposició «Una història de titelles», una mostra que compta també amb la col·laboració del Museu de la UA (MUA), l’Institut Valencià de Cultura i el Museu de Belles Arts de Castelló i s’emmarca en l’edició d’aquest any del Festival Festitíteres. L’acte inaugural serà en línia, per motius de seguretat sanitària, amb una videoconferència a la qual es podrà accedir en l’adreça següent: meet.google.com/rzw-dmab-uhh. La inauguració comptarà amb la participació de representants de les institucions implicades i els comissaris de la mostra.

Aquesta exposició de titelles del País Valencià podrà veure’s presencialment en el Centre Municipal de les Arts d’Alicante (plaça de Quijano, 2) des del divendres 20 de novembre fins a l’11 de desembre.

Virgili Tortosa, comissari de la mostra juntament amb Ángel Casado, Jaume Lloret i Biel Sansano, explica que l’exposició està integrada per 34 panells i proposa un recorregut per la història d’aquest art teatral al País Valencià des del món antic fins a la actualitat, i tracta tot tipus de tècniques i presenta el titella sense prejudicis, tant al carrer com en la sala, i també tot el que abraça aquesta modalitat artística: cinema, publicitat, televisió, aparadors, etc.

L’exposició, afig Tortosa, para l’atenció en tota classe d’esdeveniments que possibiliten l’arrelament i la professionalització del sector, des de l’arribada de la democràcia fins a la internacionalització d’algunes companyies i productors de la nostra geografia. «Una mirada teatral, però també etnogràfica i sociològica». En la mostra es podrà veure material de tot tipus relacionat amb aquest món de les arts escèniques, com també titelles/autòmats, cedits per a l’ocasió per algunes de les companyies i col·leccions particulars, a més de material com programes de mà, cartelleria, llibres, revistes, etc. La mostra es completa amb projeccions audiovisuals de peces històriques.