El MUA i el Juan Gil Albert inauguren la XX Edició de les Trobades d'Art Contemporani

EAC 2020 exposa dotze propostes seleccionades de més de setanta creacions presentades a la convocatòria

Alacant. Dimarts, 10 de novembre del 2020

La Universitat d’Alacant i l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert inauguren una nova edició de les Trobades d’Art Contemporani (EAC), el dijous 12 de novembre a les 19 hores, a la sala Sempere del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA). La mostra arriba enguany a la vintena edició i estarà oberta al públic fins al 10 de gener.

El recorregut expositiu mostra l’obra de dotze artistes, vuit dones i quatre homes, que han sigut seleccionats pel jurat de les més de setanta propostes presentades a la convocatòria d’aquest any. Els artistes seleccionats pel jurat en aquesta vintena edició han sigut: María del Carmen Díez Muñoz, Tamara Jacquin, Elena Jiménez, José Luis Lozano, Miriam M. Guirao, Carlos Martínez, Ángel Masip, Imma Mengual, Perceval Graells, Luciana Rago Ferró, Keke Vilabelda, María José Zanón Cuenca. Deu dels artistes seleccionats tenen nacionalitat espanyola, procedents de Madrid, Valladolid, Granada, València i Alacant, i dos més de nacionalitat italiana i xilena, encara que totes dues resideixen a Madrid.

La mostra d’aquesta edició es configura com una exposició heterogènia que abasta un catàleg multidisciplinari de pràctiques artístiques. Entre les propostes seleccionades es presenten instal·lacions, escultures, pintures, fotografies, vídeos i gravats. Tal com detallen els organitzadors de l’EAC, «podem destacar com els artistes ara se senten més lliures de caminar entre disciplines, així com del mestissatge entre ells. La col·lecció de peces mostra una certa dicotomia entre una visió intimista i personal, més pròxima a la reflexió emocional, i una mirada social cap a qüestions de rellevància global com l’ecologisme, la transformació del paisatge, el feminisme, la crisi humanitària dels refugiats, els conflictes socials o l’especulació urbanística».

La Universitat d’Alacant i la Diputació d’Alacant, a través de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, mantenen una estreta col·laboració, de manera ininterrompuda, des de fa setze anys, un treball conjunt que permet presentar una nova edició de les Trobades d’Art Contemporani. Es tracta d’una oportunitat perquè el públic puga compartir reflexions i connectar amb nous llenguatges expressius entorn de la creació i de la societat contemporània, a través d’aquesta convocatòria que s’ha consolidat com una excel·lent plataforma de debat i coneixement.

El jurat d’aquesta vintena edició ha estat integrat per Julia Parra Aparicio, com a presidenta, Amparo Koninckx, secretària, i els vocals Susana Guerrero, Remedios Navarro, María Teresa Pérez, Marina Vicente i Valeriano Venneri.

ARTISTES SELECCIONATS

MARÍA DEL CARMEN DÍEZ MUÑOZ (Valladolid 1989, resident a Madrid)

TAMARA JACQUIM (Artista xilena, 1984, resident a Madrid)

ELENA JIMÉNEZ (Alacant 1965. Resident a Madrid)