'La imatge vetlada' de Javier Rojo arriba al MUA amb les seues pintures de gran format més recents

La mostra s’inaugurarà demà a la sala Cool i podrà visitar-se fins al 29 de novembre

 

 

Alacant. Dimecres, 28 d'octubre de 2020

L’artista segovià Javier Rojo, establit a Alacant des de fa més d’una dècada, inaugura al MUA, l’exposició «La imatge vetlada», una mostra que arreplega una vintena dels seus treballs més recents en pintures de gran format. L’acte inaugural tindrà lloc demà dijous 29 d’octubre a les 19 hores, a la sala Cool del MUA, i estarà oberta al públic fins al 29 de novembre.

El recorregut expositiu es disposa, per voluntat de l’artista, amb les obres recolzades a el sòl sobre tacs de fusta. Javier Rojo explica que, amb aquesta posada en escena, vol fer l’ullet a l’espectador i acostar-lo a la forma en què veuria les obres si visitara el seu estudi. La producció de Javier Rojo es caracteritza per una gestualitat en la qual, a través del color i el fet matèric, genera superfícies suggeridores en les quals ressonen alguns dels postulats de l’expressionisme abstracte. La seua pulsió creativa, mescla d’espontaneïtat, domini tècnic i atzar controlat i conscient, el porta a una investigació constant, en la qual la pintura es converteix en una manera de vida i en una manera de mirar i estar en el món.

Amb el títol de «La imatge vetlada» Javier Rojo al·ludeix a l’evocació. La veladura no mostra, insinua, i en aquesta insinuació irromp el paper del públic, que no pot quedar com un subjecte passiu, sinó com un protagonista en el significat final de l’obra, únic i personal per a cada visitant. L’artista, mitjançant els quadres, proposa una experiència de contemplació, un joc d’artifici, una sort d’artifici o pareidolia entre el que l’ull veu i el que el cervell interpreta. Les pintures de Javier Rojo no són representacions de la realitat, o sí: atmosferes, gènesis de paisatges, somnis, horitzons, albors… En definitiva, cerques, indagacions, sorpreses, trobades i troballes que sorgeixen en la intersecció entre la creació de l’autor i la mirada de l’espectador.