L'Aula de Dansa Contemporània de la UA estrena demà "El festí de les bèsties"

En l’estrena s’uneixen per primera vegada l’Aula de Dansa i l’OFUA, amb onze músics en directe que interpretaran una composició original creada per a l’espectacle per Marcel Noll

Festi_bestiesAlacant. Dimarts, 27 d'octubre de 2020

Continuen les estrenes de les aules culturals de la Universitat d’Alacant en el Paranimf. Demà dimecres, 28 d’octubre, a les 20 hores i amb les entrades exhaurides, serà el torn de l’Aula de Dansa Contemporània, que posarà sobre l’escenari El festí de les bèsties, amb la participació especial de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA). Concretament, onze músics de l’OFUA sota la direcció de Tobias Gossmann acompanyaran en directe l’espectacle de dansa i interpretaran una obra musical inèdita, creada especialment per a l’ocasió pel compositor Marcel Noll.

El director de l’Aula del Dansa Contemporània, Carlos Peñalver, detalla que «som davant d’un espectacle que promet traslladar el públic assistent a una època barroca, a manera de gran vals de nobles en la cort. És una cosa molt festivalera i elegant. Dansen els uns amb els altres i arriben a un punt de separar la racionalitat per a anar-se’n més cap a l’espiritualitat, a la màxima plenitud, a la recerca de les sensacions. Hi ha salts, accions físiques entre ells i un vestuari molt treballat. Senyorial però també agosarat, molt animal. Un barroc molt contemporani».

Sinopsi

Atesa la dualitat quotidiana entre la racionalitat i l’espiritualitat en la qual normalment vivim, aquesta peça parteix de l’exploració de l’inconscient, del costat salvatge de l’ésser humà, en què es confronten les atraccions i les pors. Així, l’obra de dansa es va teixint entre les històries paral·leles de diferents personatges que s’enfronten a un viatge dionisíac, en el qual les normes socials i els tabús no existeixen. Això els permet deixar aflorar sentiments reprimits i incontrolables, deslligant la seua acció des del desig, l’amor, l’odi, la repressió o l’esperança.