La UA presenta l'equip La Nucia-Universitat d'Alacant-Fundació Lucentum Bàsquet

L’equip, filial de l’HLA Alacant, debuta el pròxim diumenge a Alginet

Alacant. Dimecres, 14 d'octubre de 2020

La Universitat d’Alacant, l’Ajuntament de la Nucia i la Fundació Lucentum Bàsquet (FLBA) han presentat aquest matí, a l’edifici de Rectorat del campus universitari, l’equip La Nucia-Universitat d’Alacant-Fundació Lucentum Bàsquet, equip filial de l’HLA Alacant que jugarà aquesta temporada en la Lliga EBA i que disputarà els seus partits en el Pavelló Camilo Cano de la Nucia, amb Sergio Salesa com a entrenador.

La presentació ha comptat amb les intervencions de Manuel Palomar, rector de la UA, Bernabé Cano, alcalde de la Nucia, i Antonio Gallego, president de la Fundació Lucentum Bàsquet, els quals han estat acompanyats per tres dels jugadors de l’equip, Guillem Arcos (capità), Arturo Fernández i Olle Stümer.

Manuel Palomar ha destacat la importància d’aquesta aliança entre les tres institucions per a fomentar l’esport i la formació universitària, i Antonio Gallego ha detallat que «aquest acord permetrà als jugadors continuar la seua formació més enllà dels 18 anys, i prolongar-la fins a l’etapa universitària, de manera que els jugadors no hauran d’eixir de la província per a continuar amb la seua formació acadèmica i esportiva». Bernabé Cano, alcalde de la Nucia, ha afegit que «en aquest projecte unim les nostres forces amb l’objectiu d’aprofitar els nostres actius: la formació acadèmica de la UA, la formació esportiva de la Fundació Lucentum i les instal·lacions esportives de la Nucia com a Ciutat de l’Esport».

L’equip debutarà en la Lliga EBA, categoria organitzada per la Federació Espanyola de Bàsquet, el pròxim diumenge 18 d’octubre a Alginet. Concretament l’equip ha quedat enquadrat en el grup E-B de la Lliga EBA (quarta divisió del bàsquet espanyol) al costat dels equips següents: UCAM Murcia CB; SCD Carolinas Alicante; Safir Fruits Alginet; CB Tabernes Blanques-Fernando Gil; Ángels Visión-Units pel Basket Gandia; ESET Ontinyent; FC Cartagena CB; Servigroup Benidorm; i CB Ifach Calpe.