L'equip femení de rem de la UA obté la medalla de plata en categoria absoluta del Campionat d'Espanya de Llaüt

En categoria masculina, l’equip de la UA ha aconseguit el cinquè lloc

Imatges: Els equips de rem femení i masculí de la UA que han participat aquest cap de setmana en el Campionat d'Espanya de Llaüt

Alacant. Dilluns, 5 d'octubre de 2020

Els equips de rem femení i masculí de la UA han participat aquest cap de setmana en el Campionat d’Espanya de Llaüt, en categoria absoluta, que s’ha celebrat els dies 3 i 4 a Los Nietos (Múrcia). Les remeres de la Universitat d’Alacant han aconseguit el segon lloc del campionat i s’han endut la medalla de plata, amb una marca final de 7.03 ‘41 minuts, molt prop del guanyador de la prova, el Real Club Mediterráneo de Màlaga (7.00’63). L’equip femení de rem està integrat per Belén Martín Gallo, Elena Martínez, Eva Caracena, Cristina Gandía, Eva de la Guía, Elixabete Pescador, Rayssa Picurelli, Lucía Brugada i Eva García, com a timoner.

L’equip masculí va acabar la competició en el cinquè lloc, també en categoria absoluta, amb la participació de Gorka Barlucea, Sergio Calavia, Jesús Sirvent, José María Losada, Gonzalo Hernández, Jorge Pérez, Alfonso Penichet i Francisco Alberto Rodríguez, amb Eva García com a timonera.

El cos tècnic de l’equip de rem de la UA està integrat per Eva García, Gorka Ibarlucea i Alfonso Penichet.

La secció esportiva de la Universitat d’Alacant va nàixer com a club l’any 1990 i, enguany acaba de celebrar el trenta aniversari. L’equip de rem participa des del setembre fins al maig en la Lliga de Rem de Banc Fix del Mediterrani i en el Campionat Nacional d’aquesta modalitat, i acumula grans èxits autonòmics i nacionals en els trenta anys de competició. A partir de finals de juny, principis de juliol, els equips (femení i masculí) comencen els entrenaments per a la Lliga de Yolas A4+, que es disputa des d’estiu fins al mes d’octubre, en què el treball i el nivell dels esportistes els han permès estar entre els primers llocs i classificar-se per al Campionat Nacional. L’equip de rem de la UA també prepara, en una secció especial i de manera individual, la temporada de rem ergòmetre, o rem indoor. Els entrenaments comencen al setembre per a preparar les competicions autonòmica i nacional del mes de gener, i europea i mundial el mes de febrer. Els últims anys han aconseguit nombrosos èxits esportius individuals i col·lectius en competició autonòmica. En competició internacional, el club compta amb una de les millors esportistes en aquesta modalitat, Cristina Gandía, que va guanyar el Campionat del Món i va batre tres rècords mundials el 2016; també va guanyar el Campionat d’Europa i va ser seleccionada per l’equip nacional el 2017.