Quatre triatletes de la Universitat d'Alacant busquen guanyar el Campionat del Món a Hamburg

Les sèries mundials de triatló es redueixen a aquesta única competició en la qual participen demà Fernando Alarza, Lasse Lührs, Roberto Sánchez Mantecón i Ognjen Stojanovic per l'equip universitari

Tres trialetes femenines i dos masculins de la UA competeixen, també demà, en el Campionat d'Espanya Olímpic a Banyoles

TriatlonUA_ Campeon_relevos.jpg

Integrants de l’equip de triatló de la UA vencedors del Campionat Autonòmic de Relleus Mixtos

Alacant. Divendres, 4 de setembre de 2020

Quatre triatletes de l'equip d'elit de triatló de la Universitat d'Alacant buscaran aconseguir el campionat del món en la prova que tindrà lloc demà, dissabte 5 de setembre, a la ciutat alemanya d'Hamburg. Segons va informar en un comunicat la Unió Internacional de Triatló (ITU), aquesta prova serà l'única que es dispute aquest any de les sèries mundials de triatló (WTS, sigla en anglès), per la qual cosa serà la que determine els vencedors absoluts masculí i femení del títol mundial.

En representació de la selecció espanyola de triatló, però integrants de l'equip de triatló de la Universitat d'Alacant, competiran els triatletes Fernando Alarza, Lasse Lührs, Roberto Sánchez Mantecón i Ognjen Stojanovic. En total, quatre dels 65 participants de la prova seran de la UA.

Després de finalitzar en quarta posició mundial la temporada passada, Fernando Alarza enfronta la cita d'Hamburg com un dels favorits. Roberto Sánchez Mantecón, actual campió mundial en categoria sub-23, al costat de l'alemany Lasse Lührs i el serbi Ognjen Stojanovic, completen la participació en la competició dels pupils de Roberto Cejuela, entrenador de la Universitat d'Alacant.

Hamburg acollirà els actuals campions del món, la nord-americana Katie Zaferes i el francès Vincent Luis, a més de medallistes olímpics i campions mundials com Jonathan Brownlee, Mario Mola, Flora Duffy o Vicky Holland.

Campionat d’Espanya Olímpic

També en la jornada de demà tindrà lloc a Banyoles el Campionat d'Espanya Olímpic, en el qual hi haurà una destacada participació de l'equip de la Universitat d'Alacant. En concret, les atletes que representaran l'equip universitari seran Camila Alonso, Yaiza Sáiz i Sara Alemany, mentre que els atletes Héctor Arévalo i Adrián Sáez competiran en la secció masculina.

La localitat catalana serà escenari també, en la mateixa prova, del Campionat d'Europa Júnior, en el qual hi haurà representació de l'equip universitari amb els atletes Christian Sánchez Mas i David Cantero.

Campió Autonòmic de Relleus Mixtos

L'equip de triatló de la Universitat d'Alacant afronta aquestes jornades de competicions amb la satisfacció de l'assoliment aconseguit el passat cap de setmana, quan van vèncer en el Campionat Autonòmic de Relleus Mixtos. Camila Alonso, Yaiza Sáiz, Adrián Sáez i Roberto Sánchez Mantecón van ser els atletes que van donar el triomf a l'equip dirigit per Roberto Cejuela en la prova que es va disputar a Bétera.