La Universitat d'Alacant aposta fermament per l'ocupabilitat amb la plataforma en línia Icaro

Coordinada pel Centre d’Ocupació, gestionarà la borsa d’ocupació i oferirà eines que facilitaran la inserció laboral del seu alumnat

Icaro.jpg

Alacant. Dilluns, 6 de juliol de 2020

Dins de la política de foment de l’ocupabilitat, la Universitat d’Alacant estrena avui una borsa d’ocupació en línia que facilitarà la inserció laboral de la comunitat universitària i afavorirà el contacte entre universitat i empreses.

Coordinada pel Centre d’Ocupació d’UA, dependent del Vicerectorat d’Estudiants i Ocupació, es tracta d’una plataforma digital anomenada Icaro pensada per a la gestió d’ofertes d’ocupació qualificada. Com explica la vicerectora d’Estudiants i Ocupació, Nuria Grané, «Icaro és una plataforma en línia que posa en contacte titulats i titulades (o Alumni) i empreses». Una de principals virtuts «és que permet als dos col·lectius, l’accés no sols a les iniciatives de la nostra universitat, sinó que les connecta amb les que hi ha en altres universitats adscrites a la plataforma», assegura, «fet que multiplica exponencialment l’oferta i les possibilitats de les nostres egressades i els nostres egressats».

Accessible a totes les persones que hagen culminat els seus estudis (AlumniUA), que podran donar-se d’alta en la borsa d’ocupació, Icaro permet, per tant, «accedir a les ofertes laborals existents, no sols a la Universitat d’Alacant, sinó també, en totes les universitats que en formen part, actualment catorze, i que tinguen uns programes que ho permeten», remarca la vicerectora.

Amb aquesta nova plataforma de gestió d’ocupació, s’ofereix la possibilitat d’estar permanentment informats de les ofertes de treball, poder accedir a aquestes, presentar candidatures per a les preseleccions, fer el seguiment de les propostes i les seleccions, acudir a entrevistes de treball…

L’eina és una oportunitat excel·lent també per a les empreses, que podran presentar ofertes d’ocupació en els programes disponibles a les universitats incloses en Icaro, fer preseleccions des del mateix portal i veure els perfils inscrits per a cadascuna de les ofertes. Igualment, i com es feia abans, des del Centre d’Ocupació de la Universitat s’oferirà també la possibilitat de fer el procés de selecció complet. Amb aquesta eina es pretén facilitar el procés de cerca de candidats i candidates, i que l’empresa tinga control de les ofertes que ha inserit en la plataforma, els CV que ha rebut, les entrevistes que ha fet, la persona seleccionada, etc.