El Museu de la Universitat d'Alacant torna a obrir les portes al públic

Demà ,1 de juliol, el MUA reprèn l’activitat presencial amb cita prèvia i amb totes les mesures de seguretat

Set exposicions presencials estaran obertes fins a finals de juliol

MUA_reobertura

Alacant. Dimarts, 30 de juny de 2020

El Museu de la Universitat d’Alacant reprèn l’activitat presencial a partir de demà dimecres 1 de juliol, després de tres mesos de portes tancades per la pandèmia. El MUA, juntament amb el Servei de Prevenció de la Universitat d’Alacant, han desenvolupat un pla de reobertura escalonada de les instal·lacions del Museu que permeta garantir la seguretat sanitària de treballadors i visitants.

El vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés, ha declarat que «amb la reobertura del MUA donem continuïtat al projecte del Museu com a espai polivalent de difusió cultural que, des de l’equip de direcció, hem dut a terme aquests anys. Un espai que, fins i tot durant aquests mesos de tancament obligat, no ha deixat de funcionar de manera virtual, programant activitats, tallers i exposicions en línia». Cortès afig que «aquestes noves formes virtuals de fer cultura i difondre-la que hem potenciat durant els mesos de confinament, ens han obert noves perspectives a les quals donarem continuïtat i que sumarem a les activitats presencials que ara reprenem»

La subdirectora del Servei de Cultura, Carmen Cobela, detalla que durant els mesos de tancament «hem estat treballant en un protocol de seguretat sanitària d’acord amb les recomanacions generals governamentals i amb els protocols específics de la UA, de manera que reprendrem l’activitat presencial en les nostres instal·lacions amb totes les garanties de desinfecció i distàncies de seguretat».

El protocol de seguretat desenvolupat pel MUA preveu tots els escenaris possibles, amb l’objectiu d’assegurar una reacció immediata i efectiva davant de qualsevol sospita o cas d’infecció que poguera detectar-s’hi. D’acord amb aquestes noves necessitats, per a visitar el MUA serà necessari demanar cita prèvia en infomua@ua.es. S’ha delimitat una capacitat per a cada sala, atenent a les grandàries d’aquestes, igual que una capacitat màxima per al conjunt del Museu. Les activitats didàctiques, congressos, seminaris o cursos de formació, no es reprendran, previsiblement i si la situació sanitària ho permet, fins al pròxim curs acadèmic. Cobela, explica que «s’ha definit un recorregut d’entrada i eixida a les instal·lacions de sentit únic, zones d’espera exteriors i interiors, per a la qual cosa ja està instal·lada una nova senyalística específica. De la mateixa manera, l’ús de màscara serà obligatori per a treballadors i visitants i haurà de mantenir-se, en tot moment, la distància de seguretat interpersonal, almenys, de dos metres». El Museu serà desinfectat diàriament, si bé, aquelles superfícies de valor històric o artístic (obres exposades) només podran ser netejades pels tècnics de museu amb productes específics que no danyen els materials.

Les visites seran individuals, entenent com a aquestes tant la visita d’una persona com la d’una unitat familiar o unitat de convivència anàloga. En aquesta primera fase de reobertura, no s’hi faran visites guiades i l’horari d’obertura serà de dilluns a divendres de 10 a 14 hores.

Plano_Mua1

Per a aquelles persones que vulguin visitar el MUA, després de demanar cita prèvia, tindran disponibles set exposicions presencials:

- «Mulier, Mulieris». Sala Sempere. Fins al 25 de juliol. ua.ua.es/pagina.php?opc=3&lang=1&id=408"id=408

- «Objectes que parlen de persones. Pablo Chacón». Sala Polivalent. Fins al 25 de juliol.

- «Metàfores arquitectòniques. Agar Blasco». Sala El CUB. Fins al 25 de juliol.

- «20 Anys. Col·lecció MUA». Sala Arcadi Blasco. Fins al 29 de juliol.

- «Col·lecció Daniel Escolano». Sala Naias. Fins al 25 de juliol.

- Sala VilaMuseu. Xarxa de museus i monuments de la Vila Joiosa.

- Sala l’Alcúdia. Fundació Universitària d’Investigació Arqueològica.