La UA i l'Institut Alacantí Juan Gil Albert inauguren demà l'exposició XIII Trobades d'Art Contemporani en el MUA

Més de 300 projectes internacionals han concorregut enguany i s'exposarà l'obra de 24 artistes seleccionats

Alacant, 21 de novembre de 2013

La Universitat d'Alacant i l'Institut de Cultura Juan Gil Albert inauguren l'exposició multidisciplinària de les XIII Trobades d'Art Contemporani, demà 22 de novembre a les 19:00 hores en la Sala El Cub del MUA. La mostra arreplega una selecció dels millors treballs presentats al concurse Trobades d'Art Contemporani, que l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert convoca des de l'any 1997. Aquest certamen està obert a la participació d'artistes plàstics amb la finalitat de seleccionar aquells projectes que reflectisquen, a partir dels diversos llenguatges artístics actuals, la multiplicitat de les diferents pràctiques creatives contemporànies.

A la convocatòria d'enguany han concorregut més de 300 projectes de procedència internacional, amb diferents discursos, conceptes i plantejaments significatius, tant en el camp de les arts plàstiques i visuals com en aquelles relacionades amb la tecnologia digital, la qual cosa dóna a entendre la complexitat i la diversitat de la pròpia producció i de les pràctiques artístiques. Pintura en les seues diferents modalitats i tècniques, dibuix, obra gràfica, collage, pictoescultura, escultura, maquetes o ceràmica, es troben representades en aquesta mostra.

L'exposició arreplega també noves mirades a través de nous llenguatges com la poesia visual, fotografia, videoarte, video instal·lació, les caixes de llum, la interacció, la performance i l'art digital. Els artistes aporten en les seues obres un ampli horitzó de continguts, temes, llocs i experiències.

Els artistes seleccionats enguany són Elssie Ansareo, Rosana Antolí, Fernando Baiona, Pablo Bellot, Hélène Duboc, Ana Esteve, Cristina Fernández, Chus García Frare, Cayetano Navarro, Carlos García Peláez, Olalla Gómez, Raúl Hevia, Marla Xacarella, Claudia Martínez, Ángel Masip, Rosell Meseguer, Diego Opazo Cousiño, Juanma Pérez González, MP & MP Rosat, Julio Sarramián, Saúl Sellés, Ió Sobera Ochoa, Mirimari Väyrynen i Salvi Vivancos.