La mediació internacional en propietat intel·lectual centrarà el V Congrés UAIPIT de la Universitat d'Alacant

Se celebra el pròxim divendres i comptarà amb els principals experts del món en la matèria

Alacant, 20 de novembre de 2013

Alacant, 20 de novembre de 2013.- La Universitat d'Alacant acull el pròxim divendres, dia 22 de novembre, el V Congrés Internacional UAIPIT que enguany tractarà l'important i actual tema de la mediació de controvèrsies internacionals de propietat industrial. Les ponències, que es desenvolupen en anglès i castellà, tindran lloc en la Sala Multimèdia de l'edifici de Rectorat i Serveis Generals de la UA a partir de les 9.30 hores del matí.

Gràcies al treball conjunt amb l'Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual (OMPI), el Congrés comptarà amb la participació dels més grans professionals del camp de la propietat intel·lectual.

Entre altres temes es tractarà la resolució de controvèrsies en matèria de propietat intel·lectual i industrial, subratllant els aspectes pràctics de les diferents funcions dels participants en la mediació, les tècniques i eines del mediador i els diferents mètodes de la mediació, a través de la resolució de casos pràctics de propietat intel·lectual, l'entrenament i els jocs de rol (role-playing), en totes les fases del procediment de mediació.

El prestigiós advocat i mediador nord-americà Richard A. Mac Bride serà l'encarregat de guiar els exercicis de role-playing perquè els assistents vegen de primera mà les diferents tècniques de mediació.

Com és habitual, l'Oficina d'Harmonització del Mercat Interior (OAMI) estarà present en el Congrés, aquesta vegada a través dels ponents Theóphile Margellos, president de les Sales de Recurs de l'OAMI i Sven Stürmann, assessor jurídic i mediador del Departament d'Operacions de l'OAMI. Com a novetat en aquesta cinquena edició, s'ha incorporat el CEDPI-INPI amb les ponències de Pedro Burlandy, president del Centre de Defensa de la Propietat Intel·lectual de Brasil.

Reconeixement Ignacio de Castro

Un any més, després de la cerimònia de cloenda tindrà lloc el lliurament de l'UAIPIT Award, un guardó a la trajectòria d'experts en PI i resolució alternativa de controvèrsies en reconeixement als grans esforços realitzats al llarg de la seua carrera en favor d'aquesta matèria.

En aquesta ocasió el premi recaurà en Ignacio de Castro, director adjunt del Centre d'Arbitratge i Mediació de l'OMPI, “pel seu suport al projecte UAIPIT, així com per la seua labor en la protecció de la propietat intel·lectual i esforç en pro de la resolució alternativa de controvèrsies”; Javier Fernández-Lasquetty, mediador i soci del bufet d'advocats ELZABURU, serà l'encarregat d'oferir la laudatio.

En l'acte de clausura, que s'iniciarà a les 19.30 hores, participarà la directora del Secretariat de Transferència de Coneixement de la UA, dependent del vicerectorat de Recerca, Desenvolupament i Innovació, María Jesús Pastor.

El projecte UAIPIT, University of Alacant Intellectual Property and Information Technology, dirigit per la professora Lydia Esteve, un portal jurídic internacional de la Universitat d'Alacant sobre Propietat Industrial i Intel·lectual i Societat de la informació que ofereix al públic de forma gratuïta una de les més àmplies base de dades de legislació i jurisprudència de PI (propietat intel·lectual) comptant amb material legislatiu de més de 160 països.

UAIPIT col·labora amb la Universitat de Washington i la Universitat de Tòquio en l'elaboració d'una base de dades sobre jurisprudència internacional, introduint sentències sobre propietat intel·lectual i industrial traduïdes i comentades en castellà i anglès. UAIPIT ha col·laborat, a més, amb l'Oficina Europea de Patents (EPO) durant sis anys en l'elaboració del major calendari mundial d'esdeveniments acadèmics relacionats amb la propietat intel·lectual europea.