La UA transforma tota la seua activitat de producció pròpia de cultura, esport i llengües en propostes en línia

A partir d'avui la revista cultural VEU s'amplia i es converteix en un portal que naix per a quedar-se més enllà d'aquest període de confinament

Cultura, Ludoteca, Esport i Llengües són els quatre apartats ja actius, als quals s'incorporaran a la fi d'abril Cursos d'Estiu online i Territori UA

Cultura_online

Alacant. Dijous, 9 d'abril de 2020

La Universitat d'Alacant, a través del seu Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües, acaba de convertir la seua revista cultural VEU en un nou portal per a possibilitar la continuïtat de tota la seua activitat de producció pròpia, amb noves propostes i activitats en format online. Així, el nou portal inclou quatre apartats: Cultura, Ludoteca, Llengües i Esport, tal com detalla el vicerector Carles Cortés.

Cortés assegura que aquest portal "naix per a donar resposta a la situació actual de confinament provocada per la pandèmia de la COVID-19, però amb l'objectiu de quedar-s’hi". Així, afig, "tots els tècnics del vicerectorat treballen per a donar continuïtat i per a crear noves activitats en obert que es mantindran en el temps". El portal es converteix d'aquesta manera en una nova eina amb la qual potenciar noves propostes ajustades als nous temps. "És un portal viu al qual anirem incorporant noves accions, com les previstes per a finals d'abril de Cursos d'Estiu online o TerritoriUA, amb tot el conjunt d'activitats desenvolupades per les seus i aules universitàries", afirma Cortesa.

#UACulturaOnline

L'activitat cultural continua en la UA amb noves propostes que s'han creat específicament per a format online. En aquest apartat, el nou portal VEU ja ofereix una guia de recursos del Museu de la UA (MUA) per a passar la quarantena amb art, que inclou catàlegs d'exposicions recents (Metàfores arquitectòniques d'Agar Blasco; Emilio Varela i l'art del seu temps; Mulier, Mulieris; Llapis, paper i bombes), passatemps artístics (amb obres de Joan Castillejos i d'artistes de la col•lecció del MUA), materials didàctics (Retallant estereotips. Siluetes per la igualtat i contra la violència de gènere), receptes per a crear a casa (l'artista davant l'espill) i el MUA Quiz!, un concurs en Instagram amb preguntes sobre art.

La plataforma de promoció artística per a l'alumnat InteractUA ha proposat als seus integrants compartir creacions centrades en tot allò que envolta la COVID-19: l'aïllament, la por i, sobretot, l'esperança. (Facebook i Instagram sota l'etiqueta #UAinteractuaOnline). També el Club de Lectura RodaLlibres, que continua l’activitat mitjançant la realització de tertúlies literàries a través d'internet; primera sessió, el pròxim 30 d'abril. #RodaLlibres. I el projecte "Escriure la quarantena" del Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti de la UA.

L'apartat #UACulturaonline inclou el projecte de l'Arxiu de la Democràcia de la UA "La repressió franquista a la província d'Alacant" i els catàlegs de les exposicions de la Càtedra d'art contemporani Antoni Miró des de 2013 fins a 2020 L'espectacle "Cementeri de Flors", de l'Aula de Dansa de la UA, l'obra de l'Aula de Teatre de la UA "En defensa. Un concierto de despedida" i Píndoles de cinema, de l'Aula de Cinema de la UA formen també part de les propostes culturals de producció pròpia.

#UALudotecaOnline

La UA ha creat El Racó de la Ludoteca UA, amb propostes i recursos per a treballar amb xiquets i xiquetes a casa. La guia s'actualitzarà cada divendres amb noves activitats.

#UALlengüesOnline

S'ofereixen en obert els materials de formació de valencià en línia dels quals disposa la Universitat d'Alacant i uns altres d'ús a l'aula per a formació i diversió, en un apartat que han titulat Dieta en valencià (nivells A1, A2, B1, B2, C1, C2; diccionaris, gramàtiques i materials de consulta). A més dels recursos formatius, ofereixen un ampli repositori de recursos audiovisuals en múltiples formats, com ara música, sèries, pel•lícules, programes de Youtube i recursos literaris en valencià per a gaudir online. Els cursos de valencià presencials del segon quadrimestre del campus de Sant Vicent, Cocentaina, Elda, la Nucia, Petrer, Torrevella, la Vila Joiosa i Villena continuen de manera no presencial des del dia 16 de març.

#UAEsportOnline

Amb l'objectiu de promoure una actitud activa i positiva a casa a través de l'esport saludable, aquest apartat comparteix recursos i iniciatives de la mà dels equips UA: reptes i jocs des de casa "malabars amb els peus" amb les jugadores de Futbol Sala UA; jocs motors i activitat física en família: Orientachapa, de la mà d'Alberto Férriz Valero, doctor en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport i assessor científic de l'equip d'orientació de la UA, al costat de Fran Vera; o entrenar amb l'equip de Triatló de la Universitat d'Alacant (directes en Instagram de @uatriatlón).