Els equips femenins de la Universitat d'Alacant triomfen a les finals CADU

Els ors aconseguits en bàsquet, voleibol, futbol i futbol sala femenins i la victòria del voleibol masculí valen la classificació al Campionat d’Espanya Universitari

La participació en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari es va completar amb les plates en tennis mixt i en rugbi femení, que en aquesta disciplina també suposa l’accés al torneig estatal

Les set medalles, que sumen més èxits que la resta d’universitats de la Comunitat Valenciana juntes, aferma l’aposta institucional per l’esport universitari

Foto_família_CADU_2020

Foto de família d'esportistes i tècnics de la UA

Alacant. Divendres, 6 de març de 2020

Com si es tractara d’una premonició o d’una nova reivindicació per a la commemoració del 8 de Març, els equips femenins de la Universitat d’Alacant van protagonitzar ahir una jornada històrica per a la institució en les finals del Campionat Autonòmic d’Esport Universitari (CADU), que van tenir lloc a les instal·lacions de la Universitat CEU Cardenal Herrera a València i on van aconseguir quatre ors i una plata.

Els combinats femenins de la UA es van imposar en pràcticament totes les disciplines femenines. Les medalles d’or en bàsquet, futbol, futbol sala i voleibol suposen el passaport per a participar en els Campionats d’Espanya Universitari (CEU) que es disputaran aquesta primavera a Castella i Lleó.

La festa, a més, es va completar amb la victòria de l’equip masculí de voleibol, que donava la sorpresa i aconseguia també l’or per a formar un històric doblet en voleibol, mentre que l’equip mixt de tennis i la selecció femenina de rugbi aconseguien un meritori subcampionat. En el cas del rugbi femení, aquesta plata inclou també el premi de la participació en el CEU.

En conjunt, van ser uns resultats per a la història de l’esport en la Universitat d’Alacant, ja que la UA va sumar pràcticament més medalles en el palmarès que les altres sis universitats valencianes en conjunt.

En la cerimònia de lliurament de medalles, que va tenir lloc al Paranimf d’Alfara del Patriarca, es va poder veure com a l’eufòria dels esportistes s’unia a la dels tècnics de la UA perquè els resultats aconseguits ahir posen de manifest l’aposta decidida, fa ara quatre anys, de la direcció d’Esports de la UA per unes disciplines esportives que comptaven amb una participació, en molts casos, residual.

Responsables tècnics com Noelia Otero en bàsquet, Jesús Perdices en futbol, Lamberto Villalón en voleibol o José Antonio Cañete i Carlos Vallaure en rugbi han revertit mitjançant esforç i il·lusió projectes que semblaven afonats anys arrere i que ara s’uneixen propostes consolidades com el futbol sala, liderat per Carlos Navarro i Ana Costa.

Després de diverses edicions consecutives en les quals sempre es quedaven a les portes de la victòria, en aquesta edició del CADU aquests projectes i els seus responsables van aconseguir ser protagonistes, juntament amb els esportistes, d’un dels èxits més grans de l’esport en la Universitat d’Alacant.

Imatges: Equips classificats per al CEU