Torna 'Mulier, mulieris' al MUA amb deu treballs seleccionats en la tretzena edició

L’exposició s’inaugura demà divendres a la Sala Sempere i estarà oberta al públic fins al 12 de juliol

Mulier_2020

Alacant. Dijous, 5 de març de 2020

Emmarcada en els actes de celebració del Dia Internacional de la Dona, el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) inaugura demà divendres, 6 de març, l’exposició «Mulier, mulieris 2020», a la Sala Sempere a les 19 hores. L’exposició arriba a la tretzena edició i s’hi exposaran els deu treballs seleccionats pel jurat, dels quaranta-cinc presentats a la convocatòria pròpia del MUA, de caràcter bianual.

Sara Biassu, Rebeka Elizegi, Patricia Escario i Elisa Lozano, Rocío Guijarro, Sandra March, María Mascaró, Vero McClain, Juan F. Navarro, Olga Olivera-Tabeni, i Irene Sánchez Álvarez, són els onze artistes seleccionats que han presentat nou propostes individuals i una de col·lectiva. Els responsables de la convocatòria afirmen que «com si es tractara d’un autèntic laboratori de creativitat social, les peces donen veu a processos reflexius sobre la identitat femenina, la construcció de nous imaginaris, la recuperació de la memòria i la visibilització del llegat social i creatiu de les dones; al mateix temps, les obres evidencien desigualtats i posen de manifest conductes tòxiques que limiten o perjudiquen el creixement personal i professional de les dones». Amb aquestes mirades valentes i polièdriques es fa patent el poder transformador de l’art, la seua capacitat de despertar consciències, de qüestionar estereotips, de remoure prejudicis, de ser un suport per a encarar la realitat de manera crítica i des de múltiples punts de vista. I, el que és més valuós, es confirma la necessitat de bastir junts una societat que aposte pel diàleg, el respecte, la llibertat i l’empatia.

La Convocatòria d’Arts Visuals Mulier, Mulieris

El 8 de Març, Dia Internacional de les Dones, és un bon moment per a fer balanç sobre les consecucions obtingudes en matèria d’igualtat de gènere, però també per a palesar tot el treball que resta per fer. En aquest sentit, la Convocatòria d’Arts Visuals Mulier, Mulieris, que organitza des del 2007 el Museu de la Universitat d’Alacant, visibilitza alguns d’aquests avanços i desafiaments a través de projectes dedicats a la creació artística des de la perspectiva de gènere.