Juan Miguel Gómez, entrenador de taekwondo de la UA, guardonat amb el Premi Nacional al Tècnic de Poomsae de la Federació

María José Alfocea, taekwondista de la UA, ha sigut convocada per als entrenaments de Poomsae de la Federació Espanyola

L’equip universitari disputa, per primera vegada enguany, la Lliga nacional de Combat per equips

JMiguel_GomezUAAlacant. Dijous, 6 de febrer de 2020

La Real Federació Espanyola de Taekwondo ha guardonat el tècnic de l’equip d’aquest esport en la Universitat d’Alacant, Juan Miguel Gómez, amb el Premi Nacional al Tècnic de Poomsae que més s’ha distingit durant l’any. L’acte de lliurament del guardó va tenir lloc en una gala que es va fer en el marc del Campionat d’Espanya Absolut i Poomsae adult, disputat el cap de setmana passat en la localitat càntabra de Torrelavega.

Juan Miguel Gómez dirigeix els equips de taekwondo federat i universitari de la Universitat d’Alacant des de fa 7 temporades i els taekwondistes als quals dirigeix han aconseguit diversos èxits com el subcampionat d’Espanya per clubs de María José Alfocea o dos campionats d’Espanya de parataekwondo, aconseguits per Antonio Aparicio, a més la plata en el Campionat autonòmic sub-21 de José Tomás.

Per a Gómez, aquest guardó suposa «una alegria i una gran satisfacció». Amb tan sols 28 anys, l’entrenador de la UA, que també exerceix en la Federació Espanyola i actua com a preparador físic, comenta que «no és habitual que es reconega gent tan jove amb aquest premi», al que afig que «és una motivació molt gran i ara tinc més ganes de continuar millorant».

L’equip federat de taekwondo, que està format per les taekwondistes María José Alfocea Paredes i Ángela Muñoz Antón, en l’apartat femení, i Antonio Ángel Aparicio Juan, Sergi Curtis Pintat i José Tomás Bernal, en el masculí, participa en la Lliga, l’Open i el campionat autonòmic de la Federació de Taekwondo de la Comunitat Valenciana i en la Lliga Espanyola de Taekwondo en les modalitats de Poomsae i, per primera vegada aquesta temporada, Combat.

Precisament, María José Alfocea, que se situa actualment en la primera posició de Poomsae, ha sigut convocada per als entrenaments de Poomsae de la Federació Espanyola en el Centre d’Alt Rendiment de Madrid, una convocatòria que se suposa que és com una preselecció per al pròxim Mundial de Poomsae de Dinamarca, que tindrà lloc el pròxim mes de maig.

Imatge: Juan Miguel Gómez, amb el premi.