Triatló a la Universitat d'Alacant, amb l'èxit internacional per objectiu

L’equip universitari de la triple disciplina atlètica va ser presentat divendres en la Vila Universitària

Aquest conjunt és un dels principals de la secció esportiva universitària i diversos dels seus integrants aspiren a guanyar competicions mundials

Alacant. Dilluns, 20 de gener de 2020

L’equip de triatló de la Universitat d’Alacant va celebrar divendres en la Residència Vila Universitària l’acte de presentació dels atletes integrants del conjunt per a la temporada 2020. Als comandaments del tècnic Roberto Cejuela, diversos atletes d’aquest grup aspiren a aconseguir èxits internacionals com la medalla olímpica, les Sèries Mundials o campionats europeus en diferents modalitats.

L’acte va estar presidit pel vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés, acompanyat pel director del Secretariat de Promoció Esportiva, Dari Escandell, i va comptar amb la presència de la vicerectora d’Investigació i Transferència de Coneixement, Amparo Navarro, i de l’alcalde de Sant Vicent del Raspeig, Jesús Villar, a més de representants de patrocinadors de l’equip. En aquest, l'equip de triatló va ser presentat al complet i està integrat per sis dones i onze homes que tindran a Roberto Cejuela com entrenador en cap i a Sergio Sellés com segon entrenador.

Segons va manifestar Carles Cortés, l’equip de triatló de la Universitat d’Alacant «és un dels resultats del compromís del rector Manuel Palomar amb l’esport», i després del balanç de vuit anys dels dos mandats, aquest equip suposa «una imatge exemplar de la Universitat d’Alacant perquè representa el valor de combinar estudis i esport d’alta competició per als atletes».

A més, el vicerector de Cultura, Esport i Llengües va indicar que «el triatló en la UA és una disciplina consolidada i és un exemple d’insistència i esforç tant dels esportistes com dels tècnics, però també pel creixement i el suport dels seus patrocinadors i la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig». «Des que es va iniciar el projecte, els èxits es multipliquen any rere any i sempre hem tingut molt bones notícies», va concloure.

En paraules de Roberto Cejuela, «la tasca de l’equip d’entrenadors i tècnics és ajudar els esportistes a complir els seus somnis. Que complisquen els seus somnis i que ho facen amb salut, perquè se la juguen en cada entrenament i competició, és la nostra raó de ser». «Fa dotze anys, quan vam iniciar l’equip, ningú s’imaginava estar acompanyant un dels nostres perquè intente complir el somni de la medalla olímpica o d’un campionat mundial», va explicar l’entrenador en cap, i va afegir que «cada any aconseguim èxits i esperem que, d’ací a un any, tornem a poder celebrar continuar creixent».

L’acte va servir també per a revisar els millors moments dels seus atletes el 2019, plantejar objectius individuals i col·lectius per a 2020, retre homenatge a Carlos Ferrando, integrant de l’equip en la temporada passada que abandona la competició per motius laborals, i agrair la col·laboració als patrocinadors. En concret, el triatló de la UA està patrocinat per Residència Vila Universitària, Boyer Triathlon, Orizon i Volkswagen Sala Hermanos i compta amb la col·laboració de Crown Sport Nutrition, Mobel Sport, The One Brave i la cafeteria de la Facultat d’Educació.

Èxits obtinguts

En competició per equips, el triatló de la UA va aconseguir la Copa del Rei, el Campionat d’Espanya Universitari i el Campionat d’Esport Universitari de la Comunitat Valenciana. Individualment, destaquen la quarta posició de Fernando Alarza en les WTS, la seua classificació per als Jocs Olímpics de Tòquio, el campionat mundial sub-23 de Roberto Sánchez Mantecón i el bronze de Camila Alonso en el Campionat d’Espanya Elit.

Plantilla

Equip femení: Sara Alemany Seguer, Camila Beatriz Alonso Aradas, Andrea Fernández Castelló, Patricia Rico Prieto, Yaiza Saiz Serrano i Marta Soriano Pascual.

Equip masculí: Fernando Alarza Vicente, Ovidi Albert Espí, Héctor Arévalo Chico, Jesús Gomar García, Lasse Lührs, Adrián Sáez San Antonio, Roberto Sánchez Mantecón, Christian Sánchez Mas, Ognjen Stojanovic, Alejandro Torres Ferragud i Luis Miguel Velásquez Ramos.

Imatges: 1.- Carles Cortés, durant la seua intervenció / 2 i 3.- L'equip de triatló per a 2020