Nova edició de Diumenges al MUA

Aquest diumenge comença el nou programa amb vuit propostes de visites guiades i tallers familiars

Alacant. Dimecres, 15 de gener de 2020

Diumenge, 19 de gener, comença la nova programació de Diumenges al MUA, amb vuit propostes que es prolongaran fins al diumenge 7 de juny al Museu de la Universitat d’Alacant: taller d’escultura cinètica, ioga contes, trivial interactiu, gimcana familiar amb proves amb l’ús del mòbil per a projectar la igualtat, taller d’interpretació plàstica de la música, taller de fotografia, taller de creació d’instal·lacions artístiques i un espectacle que combina art, música, dansa i teatre. Totes les activitats del programa són gratuïtes, comencen a les 11 hores i cal una inscripció prèvia. Les inscripcions s’obrin a les 8 hores del dilluns anterior a la data de cada taller en http://www.mua.ua.es/inscripciones/index.php?lang=2.

Programa:

- Diumenge 19 de gener: Escultura Cinètica, un dinàmic taller d’escultures mòbils impartit per Explicarte (25 persones a partir de 6 anys). Activitat centrada en la figura de l’artista alacantí Eusebi Sempere, en la seua faceta d’escultor, en la qual transcendeix de les 2 a les 3 dimensions. El treball de les escultures a manera de reixes servirà d’inspiració per a crear estructures mòbils de trames lineals superposades que creen efectes òptics.

- Diumenge 2 de febrer: «Yoga cuentos. Descubriendo el MUA». Carolina Rueda impartirà una combinació de contes amb ioga (xiquets i xiquetes a partir de 4 anys amb acompanyant). La temàtica se centrarà a introduir el públic en el món del ioga a través de la narrativa. Amb les postures de ioga es desafiarà la capacitat de concentració i es coneixeran els beneficis de la respiració, prenent com a inspiració l’art i el museu.

- Diumenge 23 de febrer: Trivialacant MUA, un trivial interactiu per a jugar en grup o en família impartit per Trivialacant (60 persones a partir de 8 anys). Es tracta d’un trivial interactiu per a jugar en grup o en família. Compta amb diferents preguntes, en diversos formats i adaptades a diferents edats. Permetrà participar, competir i divertir a tota la família, posant a prova coneixements, intuïció, observació i curiositat.

- Diumenge 8 de març: «Gimcana familiar. Projecta en igualtat», un joc de proves amb l’ús del mòbil (60 persones de totes les edats). A través d’aquesta gimcana que mescla el joc, l’ús del mòbil i la reflexió crítica, el MUA participa en el Festival Proyecta, basat en l’ús educatiu de les tecnologies.

- Diumenge 29 de març: Fonotop, l’Espai Sonor, un creatiu taller d’interpretació plàstica de la música (20 persones. Xiquets i xiquetes a partir de 6 anys amb un acompanyant). L’imparteix Carlos Izquierdo. Taller sonor, gràfic, pràctic i experiencial sobre l’espai sonor. Veurem el món des de les nostres orelles i dibuixarem el so per a visibilitzar-lo. Fonotop és un terme encunyat pel filòsof i catedràtic alemany d’art Peter Sloterdijk per a parlar de l’espai sonor com una dimensió més del lloc habitat.

- Diumenge 5 d’abril: Cambra Obscura, Taller de Fotografia (20 persones. Xiquets i xiquetes a partir de 6 anys amb un acompanyant). Es tracta d’aprendre mitjançant la creació d’una caixa màgica com es projecta una imatge i experimentar amb els diferents conceptes de la llum, així com amb el procés fotogràfic d’una manera lúdica i divertida. Captarem una imatge sobre paper fotogràfic en blanc i negre, que posteriorment revelarem.

- Diumenge 10 de maig: La Instal·lació, el Joc i el Símbol, un taller de creació d’instal·lacions artístiques (20 xiquets i xiquetes a partir de 4 anys). Aquesta activitat planteja el concepte de la creació d’instal·lacions artístiques des de diferents perspectives i formes de treball. Taller dirigit a famílies que vulguen experimentar amb l’espai i diversos materials a través del joc. Construcció de nous espais on poder jugar i modificar diferents propostes artístiques i des d’ací aprendre a gaudir del procés creatiu.

- Diumenge 7 de juny (tancament): Filant el MUA, un espectacle que combina art, música, dansa i teatre. Interpretat per les aules de Teatre, Música i Dansa de la Universitat d’Alacant. Espectacle teatral que recorre les exposicions i instal·lacions del Museu a través de representacions musicals i teatrals a càrrec de les aules de Música, Teatre i Dansa de la Universitat. Una manera diferent de veure i sentir el museu, el teatre i la música.

Diumenges_Mua