La Fundació General de la UA signa un conveni amb l'Institut Nacional de Defensa de la Competència i de la Protecció de la Propietat Intel·lectual de Perú

Les dues institucions iniciaran projectes que aportaran noves activitats acadèmiques i recursos tècnics, logístics i humans

Alacant, 1 de octubre de 2013

Amb l'objectiu d'executar activitats acadèmiques i aportar recursos tècnics, logístics i humans, la Fundació General de la Universitat d'Alacant (FGUA) i l'Institut Nacional de Defensa de la Competència i de la Protecció de la Propietat Intel·lectual de Perú (INDECOPI-Perú) han signat aquest matí un conveni marc de cooperació. La signatura, celebrada en el despatx rectoral, ha estat presidida per Manuel Palomar, rector de la UA i president de la Fundació, i el president del Consell Directiu d'INDECOPI, Hebert Eduardo Tassano.

Amb aquesta col·laboració, les dues institucions iniciaran projectes que aportaran nous continguts, activitats acadèmiques, certificacions i intercanvi de professors a través del projecte Magister Lvcentinvs gestionat per la Fundació. Un dels programes d'ensenyament especialitzat més complets i actualitzats en matèria de Propietat Industrial i Intel·lectual, al mateix temps que un punt de referència per als cercles acadèmics i professionals de la propietat intel·lectual d'Amèrica Llatina.

Tal com ha assenyalat el president del Consell Directiu d'INDECOPI durant la signatura, “l’Institut és capdavanter a Llatinoamèrica en els temes que maneja a més d'únic mundialment quant al seu disseny. INDECOPI, amb 1.100 empleats i més de 30 oficines, abasta sota un mateix sostre temes de patents, marques, drets de consumidor, dret de la competència, processos de fallida, barreres burocràtiques que marca l'Estat, entre altres”.

Per la seua banda, Palomar s'ha mostrat satisfet amb aquesta col·laboració que permetrà que professorat especialitzat de la UA impartisca cursos en l'escola de capacitació d'INDECOPI, i que el seu funcionariat puga formar-se de la mà del Magister Lvcentinvs. “El Magister Lvcentinvs és una icona de formació a Europa i Llatinoamèrica i per això aquest conveni és un important avanç en la formació conjunta sense fronteres”, ha assenyalat.

Per a implantar els diferents programes i celebrar activitats conjuntes, s'han designat com a coordinadors, per part d'INDECOPI, Giovana Hurtado Magán, directora de l'Escola de Competència i de la Propietat Intel·lectual, i per part de la FGUA, Sara Martínez Cadenillas, coordinadora general del Magister Lvcentinvs.

A l'acte també han assistit la directora de la FGUA, Lucia Gomis i, per part del Magister Lvcentinvs, Màster en Propietat Industrial i Intel·lectual, Manuel Desantes, membre del Consell de Direcció, Raquel Evangelio, Directora, Aurelio López-Tarruella, coordinador Acadèmic del mòdul de Tecnologies de la Informació, així com Sara Martínez Cadenillas.

INDECOPI

L'Institut Nacional de Defensa de la Competència i de la Protecció de la Propietat Intel·lectual (INDECOPI) va ser creat al novembre de 1992. Té com a funcions la promoció del mercat i la protecció dels drets dels consumidors. A més, fomenta en l'economia peruana una cultura de competència lleial i honesta, protegint totes les formes de propietat intel·lectual: des dels signes distintius i els drets d'autor fins a les patents i la biotecnologia.

L'INDECOPI és un Organisme Públic Especialitzat adscrit a la Presidència del Consell de Ministres, amb personalitat jurídica de dret públic intern. En conseqüència, gaudeix d'autonomia funcional, tècnica, econòmica, pressupostària i administrativa.