El MUA inaugura "Retroconsoles Alacant 2013" per primera vegada a Alacant

L'exposició, que s'inaugura el pròxim dilluns 23 de setembre, mostra vuit generacions de videoconsoles, des de les primeres de la dècada dels 70 fins a l'actualitat, amb quaranta-un anys de recorregut històric a través de 300 videoconsoles i accessoris de videojocs. La mostra es completa amb un ampli programa d'activitats que tindran lloc del 23 al 28 i culminaran amb una jornada d'entrada lliure per a tota la família el dissabte 28, amb xarrades, tallers, projeccions, conferències, concursos i un mercat ambulant

Alacant, 20 de setembre de 2013

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) inaugura el pròxim dilluns 23 de setembre, a les 11.45 h, l'exposició “Retroconsoles Alacant 2013” en la sala el Cub, un esdeveniment que arriba per primera vegada a Alacant i que inclou un ampli programa d'activitats integrades entorn de l'exposició. La mostra, la qual inaugurarà el rector de la UA, Manuel Palomar, estarà oberta al públic fins al dissabte 28 gràcies a la col·laboració entre el MUA, ASUPIVA (Associació sense ànim de lucre d'Usuaris de PC, Internet, Videojocs i Arcade) i l'Escola Politècnica Superior de la UA.

L'exposició mostra vuit generacions de videoconsoles, des de les primeres de la dècada dels 70 fins a l'actualitat, amb quaranta-un anys de recorregut històric a través de 300 videoconsoles, panells explicatius i accessoris de videojocs. Els assistents podran veure des de la primera videoconsola de la història la Magnavox Odyssey de 1972, passant per les primeres consoles de marca mítiques com Nintendo, Sega o Atari, fins a les d'última generació.

A més de les consoles de sobretaula, s'exhibiran videoconsoles portàtils i tot tipus d'accessoris per a les consoles, així com una petita mostra d'ordinadors domèstics com Spectrum, Amstrad, Commodore, etc., que durant principis de la dècada dels 80 van gaudir d'una gran popularitat en el nostre país.

La mostra es completa amb una zona de joc lliure on els assistents podran gaudir provant videoconsoles de diverses èpoques, fins i tot aquelles ja en desús, i participar d'un ampli programa d'activitats durant tota la setmana.

Pablo Avilés, membre d'ASUPIVA, assegura que l'exposició té a més com a objectiu “fomentar el bon ús de les noves tecnologies i està enfocada a l'educació tecnològica”. Avilés detalla a més que, “en la nostra associació ja hem desenvolupat un decàleg de recomanacions d'ús per a joves i pares”.

L'ampli programa d'activitats integrades entorn de l'exposició inclou classes obertes de l'assignatura d'Enginyeria Multimèdia, projeccions cinematogràfiques amb Trenca Ralph i King of Kong, la taula redona “Retro Futur? L'abans i el després del món retro en l'actualitat” i l'enregistrament podcast Pensant com a pollastres. El dissabte 28 culminarà la setmana amb una jornada d'entrada lliure per a tota la família que començarà amb una visita guiada a l'exposició, les xarres “Videojocs en el món dels ordinadors personals japonesos”, “41 anys d'història dels videojocs”, “La Publicitat en els videojocs Estem preparats?” i “Història de la informàtica, els primers ordinadors i la seua tecnologia”. També es durà a terme un Taller MOD i un Campionat de videojocs Galaxian i Pacman durant tot el dia amb tancament de puntuació a les 19.00 h, i Street Fighter II Turbo, de les 12 a les 14 h.

La jornada del dissabte 28 finalitzarà amb l'exposició i lliurament de premis del Concurs de programació de videojocs organitzat amb aquest motiu per ByteRealms i les bases del qual poden consultar-se en aquesta pàgina.

PROGRAMA Exposició