La UA consolida el museu com a espai polivalent i escenari de la programació cultural universitària

Vuit noves exposicions, concerts de benvinguda amb Obrint Pas, Kostrok i El viaje de Elliot, poemes musicats de Vicent Andrés Estellés, quatre muntatges teatrals i 30 tallers i cursos de temàtica cultural, conformen una programació que aposta per la producció pròpia i la col·laboració institucional

D'esquerra a dreta: Josep Ochoa (director del Secretariat de Promoció Cultural), Juan Francisco Corredera (cadena Ser-40 Principales), Carles Cortés (vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística) i Faust Ripoll (director del Servei de Cultura)

Alacant, 17 de setembre de 2013

La Universitat d'Alacant ha presentat aquest matí en roda de premsa la nova programació cultural del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística per al primer quadrimestre de curs.

El vicerector Carles Cortés ha detallat tant els esdeveniments i activitats incloses en la programació cultural com la ferma aposta per consolidar el MUA com a espai cultural polivalent, on tindran cabuda tot tipus d'activitats culturals, concerts, representacions teatrals, tallers i cursos, conferències i classes acadèmiques, a més de nombroses exposicions de divers contingut. A partir del mes d'octubre el MUA comptarà també amb dos nous espais expositius permanents dedicats al Jaciment Arqueològic de l'Alcúdia i al Museu de la Vila Joiosa, fruit de la col·laboració institucional. A més el MUA incorpora com a novetat el seu propi marxandatge i està ultimant nova pàgina web que estarà disponible amb nous continguts a partir del mes d'octubre.

Per als mesos d'octubre a desembre, la UA ha programat vuit noves exposicions, a més de la ja vigent dedicada a Arcadi Blasco que estarà oberta al públic fins al desembre. “Retroconsoles Alacant 2013E obrirà la programació expositiva el pròxim dilluns 23 de setembre (del 23 al 28 de setembre. MUA-sala El Cub), un nou esdeveniment que se celebrarà per primera vegada a Alacant i que inclou una exposició sobre l'evolució de les videoconsoles des dels anys 70 fins als nostres dies, a més d'un programa d'activitats integrades entorn d'aquesta temàtica que inclou xarrades, conferències, zona de joc, projeccions i tallers pràctics. El dissabte 28 de setembre aquest esdeveniment culminarà amb una jornada amb activitats per a tota la família i un mercat ambulant.

L'oferta expositiva de la UA per a aquest primer quadrimestre es completa amb “El derelicte romà Bou Ferrer” amb fons del Museu de la Vila Joiosa (octubre-novembre. Sala Sempere), “Mostra Retrospectiva de Raúl Botella” (octubre-novembre. Sala El Cub), “Julio Cortázar. 50 anys de Rayuela” (octubre-novembre. Sala El Cub), “El mar que no va poder veure Jordi Joan” sobre cartografia mariana en col·laboració amb l'Institut Oceanogràfic (octubre-desembre. Sala El Cub) que completarà la mostra “Jordi Joan Santacília i l'Espanya Il·lustrada” (Sala Aifos, d'octubre a desembre), “Mar de fons” de Javier Pastor i el XIII Concurs Internacional de Trobades d'Art Contemporani, en col·laboració amb l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert (les dues estaran obertes al públic fins a desembre en la sala el Cub del MUA).

L'apartat musical arranca amb els concerts de benvinguda d'Obrint Pas en acústic, el 25 de setembre en el Paranimf, i el 26 amb els valencians Kostrok i El Viaje de Elliot, en col·laboració amb la Cadena 40 Principales, en l'amfiteatre de l'Aulari II, amb entrada gratuïta amb invitació.

El 8 d'octubre, a les 12 h, el Paranimf acollirà la presentació del disc Demà serà una cançó, una antologia de poemes musicats de Vicent Andrés Estellés, coordinada per Josep Vicent Frechina.

Dos muntatges teatrals de producció pròpia, a càrrec de l'Aula de Teatre de la UA, Cos a Cos, escrita per Juan Luis Mira i dirigida per Tomàs Mestre, i Lisístrata, sota la direcció d'Andrés Vinaches i Tomàs Mestre, conformen l'oferta teatral junt amb TeatrodeCerca i l’obra Que vaja bonic (10 d'octubre en el MUA) i La Dependent, que el 16 d'octubre oferiran un espectacle multidisciplinari que ret homenatge a la figura d'Ovidi Montllor.

La programació cultural de la UA per al primer quadrimestre inclou també una àmplia oferta de tallers i cursos de variada temàtica cultural, amb arts plàstiques, cinema, dansa, divulgació, escriptura, música, oratòria, periodisme i teatre.

Llistat complet de tallers i cursos