La UA inaugura la 1a edició d'elCasc a Villena

Durante diez días se llevarán a cabo pequeñas obras arquitectónicas y urbanísticas en el Casco Histórico de la ciudad

Inauguració del Certamen. D’esquerra a dreta: Carmen Marimón, Carles Cortés, Mercedes Menor i Fernando Navarro

Villena, 31 de juliol de 2013

“Un curs-certamen d’aquestes característiques és un somni, una il·lusió feta realitat”. Amb aquestes paraules de Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d’Alacant, començava la inauguració del Certamen d’Activació Sociocultural (elCasc) que tindrà lloc a Villena fins al pròxim 8 d’agost. L’acte, que va tenir lloc la vesprada d’ahir, va comptar amb la presència de Carmen Marimón, directora del Secretariat de Seus Universitàries, Mercedes Menor, regidora de Nucli Històric, i Fernando Navarro, delegat d'El Fabricante de Espheras i organitzador del certamen.

Durant la seua intervenció, Cortés va voler felicitar l’Ajuntament de Villena, professors, docents i el Fabricant d’Espheras per l’enorme treball realitzat en aquest tipus de projecte, pioner al nostre país. Per la seua banda, la directora del Secretariat de Seus Universitàries va felicitar públicament a tots els que l'han fet possible després de tants mesos de treball. “Es tractava d’un projecte ambiciós i complex que avui per fi veu la llum”, va matisar Marimón.

Menor va voler mostrar l'agraïment tant a la Universitat d’Alacant com a El Fabricante de Espheras per la seua implicació i esforç perquè aquest projecte isquera avant. La regidora del Nucli Històric va destacar que “aquest certamen busca una altra forma de pensar, de veure el món i la construcció de les nostres ciutats”.

La inauguració del curs va anar seguida de dues primeres conferències. L’encarregat d’obrir foc va ser Gabino Ponce, director del Màster en Gestió del Patrimoni de la UA amb “La recuperació dels centres històrics: de la utopia a la realitat. A continuació va tenir el torn José Luis Sainz Guerra, director de la Càtedra UNESCO de Patrimoni, Restauració i Hàbitat, el qual va aportar les claus per a la comprensió i conservació de xicotets centres històrics medievals.

El Certamen comptarà amb la presència de més de cent persones, repartides en set grups. ElCasc posseeix un contingut teoricopràctic que s’allargarà fins al pròxim 8 d’agost al nucli històric de Villena.

Els participants del curs podran gaudir d’una oferta d’oci i cultural a la ciutat amb la visita als llocs més emblemàtics de Villena. A més, les nits a la plaça Major estaran amenitzades amb música i el millor ambient i s'hi podrà sumar qualsevol ciutadà que desitge passar una bona estona en un entorn distés.

Enllaç relacionat:  Al voltant de 90 estudiants i professionals es donen cita en el Certamen d'Activació Soci-Cultural de Villena

Primeres activitats de restauració d'elCasc
Concentració y xarrada nocturna a la Plaça Major