El rector lliura a Creu Roja el xec amb la recaptació del Concert Solidari d'Estiu

Alacant, 23 de juliol de 2013

El rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, ha visitat aquest matí les instal·lacions de Creu Roja a Alacant per lliurar, en persona, el xec amb la recaptació obtinguda en el concert solidari que va tenir lloc el passat 6 de juliol a l’ADDA a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant. Acompanyat pel vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, Palomar s’ha entrevistat amb el president i la secretària provincial de Creu Roja, Francisco Javier Jimeno i Mónica Díez, respectivament. Dels més de 4.000 euros recaptats i després de descomptar les despeses tècniques de realització del concert, s’hi han lliurat 3.270 euros, que “dins de les més de cent accions que duem a terme en el Pla d’Acció, estaran dirigits a situacions d’emergència socials dins de la província d’Alacant, en matèria de pobresa”, segons ha indicat Jimeno.

En la visita han participat també les diverses representants de les empreses que han patrocinat l’orquestra universitària durant aquest curs acadèmic, entre les quals Sofía Blasco, secretària general del grup Marjal; Silvia Garrigós, membre del grup Vectalia i Purificación Berdejo, gerent del Centre Comercial Gran Via. D’elles va sorgir la idea de dur a terme un concert solidari en benefici de Creu Roja i gràcies al seu patrocini s’han pogut sufragar les beques dels músics de l’OFUA. Manuel Palomar ha expressat la intenció de la Universitat d’Alacant de continuar col·laborant en aquesta i altres accions solidàries i de responsabilitat social, “sobretot –ha dit– en aquelles que incideixen directament en el nostre entorn més immediat”.

D’altra banda, Francisco Javier Jimeno ha comentat que només durant aquest any han dedicat “60.000 euros a comprar menjar per als més necessitats a la ciutat d’Alacant, quatre vegades més que l’any passat”, ha destacat la importància d’aquest tipus d’accions i ha agraït “la sensibilitat” de la UA amb la causa.

Enllaços relacionats:

L'OFUA presenta un nou cicle de concerts d'estiu que comptaran amb la presència del virtuós violoncel·lista Stefan Cazacu

La Fundació Marjal se sumisca al projecte musical de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant