Aigües d'Alacant commemora el seu 121 Aniversari amb un concert al Teatre Principal a càrrec del Quartet de Corda de l'OFUA

El concert tindrà una finalitat solidària i la recaptació estarà destinada, per primera vegada, a projectes formatius de la Societat de Concerts d’Alacant

Aniversario_Aguas1a

Cartell_Aniversari_Aigües1Alacant. Dijous, 10 d'octubre de 2019

El Quartet de corda de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) interpretarà el Concert 121 Aniversari Aigües d’Alacant, amb el patrocini d’Hidraqua. El concert té a més amb la col·laboració d’Aigües d’Alacant, el Teatre Principal i Oftalvist.

La cita tindrà lloc al Teatre Principal el pròxim dia 23 d’octubre a les 20 hores, amb una entrada/donatiu de 10 euros, i la recaptació benèfica estarà destinada, per primera vegada, a projectes formatius de la Societat de Concerts d’Alacant. Així ho han anunciat aquest matí en Roda de Premsa Faust Ripoll, director del Servei de Cultura de la UA, M. Dolores Padilla, subdirectora del Teatre Principal, Martín Sanz, director de Comunicació i Relacions Institucionals d’Hidraqua i Aigües d’Alacant, i Alfonso Ramón-Borja, en representació de la Societat de Concerts d’Alacant.

El quartet de corda està integrat per María García Sivera i Alba Signes Pedro (violins), Carles Soler Navarro (viola) i Javier Masiá Martínez (violoncel), que interpretaran un repertori amb peces de Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Telemann i Antonín Dvo%u0159ák, com ha detallat Faust Ripoll. En la seua intervenció, Ripoll ha explicat que «els grups de cambra de l’Orquestra Filharmònica de la UA són el resultat del treball formatiu i pedagògic que orienta aquest projecte universitari. Constitueixen un element complementari de l’OFUA que els permet afrontar amb intensitat i rigor un repertori més ampli i versàtil que el que ofereix íntegrament una orquestra».

Per part seua, Martín Sanz, ha destacat que «Hidraqua i Aigües d’Alacant col·laboren anualment amb aquesta iniciativa dins de l’aposta que fan per la cultura, l’educació i el compromís que tenen amb la societat, i especialment amb aquells col·lectius que més ho necessiten. Per això, fins ara, el Banc d’Aliments, Alinur, el Centre Sant Rafael i la Fundació Emplea, han sigut algunes de les entitats amb què hem col·laborat a través d’aquest concert».

En representació de la Societat de Concerts d’Alacant, Alfonso Ramón-Borja, ha agraït a les institucions i empreses que «s’han implicat en aquest concert la sensibilitat que han tingut amb la labor de la Societat de Concerts i, especialment, amb el projecte formatiu que té com a objectiu acostar els més joves i diferents col·lectius socials a la música clàssica de qualitat». Ha afegit que «els fons que es recapten amb el concert estaran dirigits a: facilitar l’accés d’estudiants de conservatori i a joves músics, a les actuacions dels concertistes de primer nivell del món que, cada curs, passen pel Teatre Principal convidats per la nostra societat; obrir la Societat de Concerts a altres col·lectius per a facilitar el seu accés a la música clàssica. Recentment hem signat un acord amb l’ONGD APSA perquè alguns dels seus usuaris puguen assistir als concerts amb una beca; i, finalment, l’obertura progressiva de la campanya de beques a altres col·lectius de joves i entitats socials perquè tinguen aquests mateixos avantatges».

Les entrades ja estan disponibles en la pàgina web del Teatre Principal i una hora abans en la taquilla del Teatre.

REPERTORI

I PART

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)

-          L'art de la fuga (Die Kunst der Fuge), Contrapunctus I i II