Roberto Sánchez Mantecón, de l'equip de triatló de la UA, campió del món sub-23

Fernando Alarza, també de la UA, finalitza el mundial absolut en quarta posició

Els dos triatletes van competir el passat cap de setmana en la final de les WTS a Lausana

Sanchez_Mantecon_Lausana Alarza_Lausana
Roberto Sánchez Mantecón Fernando Alarza

Alacant. Dilluns, 2 de setembre de 2019

Roberto Sánchez Mantecón, triatleta de l’equip de triatló de la Universitat d’Alacant, es va proclamar campió del món sub-23 de triatló en vèncer en la final del passat divendres a Lausana (Suïssa), després de fer una magnífica carrera a peu en la qual va ser molt superior als seus rivals.

El jove triatleta de Mislata entrena en l’equip absolut de triatló de la Universitat d’Alacant, dirigit per Roberto Cejuela, i als seus 23 anys ja ha competit en proves de categoria absoluta del Mundial de Triatló, conegut per les sigles en anglès WTS (World Triathlon Series). No obstant això, ha sigut en la categoria de la seua edat on ha superat les expectatives en vèncer en la final i aconseguir el títol amb una gran carrera en la qual no va entrar en el grup de favorits en la secció de natació, va remuntar fins al grup principal en la part ciclista i va deixar arrere els seus rivals en els primers metres de carrera a peu. Va aconseguir fins a 22 segons d’avantatge a meitat del trajecte a peu, una distància que cap triatleta va poder remuntar.

Segons l’entrenador, Roberto Cejuela, «l’any passat va fer tercer en l’europeu sub-23 i vintè en el mundial. Té un gran futur, però no era el seu objectiu principal guanyar el mundial. Encara que, una vegada vista la seua progressió, tampoc resulta sorprenent que haja guanyat perquè en les carreres ciclista i a peu té nivell mundial». El 14 de setembre, Sánchez Mantecón lluitarà pel Campionat d’Europa Sub-23, a València, i pel de España Sub-23, a la Corunya a final de mes, «dues competicions en les quals aspira a la victòria», detalla el tècnic de la UA.

D’altra banda, Fernando Alarza, màxim exponent de l’equip professional de triatló de la Universitat d’Alacant, es va quedar a les portes del podi en la classificació general de les WTS, que van fer la seua gran final dissabte passat, també a Lausana. En aquesta carrera, a la qual Alarza arribava amb possibilitats d’or en la general mundial, va aconseguir la tercera plaça, el seu millor resultat en una final mundial. No obstant això, els rivals directes d’aquest van arribar entre els sis primers i van deixar la classificació amb el francès Vicent Luis com a campió mundial, seguit de Mario Mola, segon, Javier Gómez Noya, tercer, i Fernando Alarza, quart.

Per a Cejuela, el resultat d’Alarza «és el segon millor de la seua carrera i, tenint en compte que ha tingut dues caigudes en les carreres ciclistes, es pot dir que és molt bo, malgrat aspirar a l’or mundial». «Ara toca continuar treballant amb la vista posada en la temporada que ve i els Jocs Olímpics de Tòquio 2020», matisa el tècnic.