Convocatòria dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" per a la setmana del 8 al 12 de juliol

Alacant, 5 de juliol de 2013

DIMECRES 10 DE JULIOL

9.00 h - Sala d'actes Alfredo Orts, Facultat d'Òptica. Inauguració de Dret Privat i Internet, en col·laboració amb ICALI. Pretén oferir una visió clara i senzilla d'alguns dels temes relacionats amb les noves tecnologies que més preocupen avui als professionals del Dret. Per a això hem reunit un selecte grup d'acadèmics i professionals que, en cadascuna de les jornades en les quals es desenvoluparà el curs, abordaran la problemàtica de la contractació electrònica, la responsabilitat civil per la difusió de continguts il·lícits i la protecció de la privadesa i les dades personals en Internet.

El divendres 12 de juliol es tractarà El dret a l'oblit en Internet, amb la presència de Samuel Parra Sáez, director de la signatura ePrivacidad, entitat especialitzada en la protecció de la intimitat i privadesa dels usuaris en Internet, qui atendrà als mitjans després de la ponència.

9.00 h - Edifici Germà Bernàcer, aula GB/1012. Inauguració del curs Literatura Infantil i Juvenil: lectures per a la integració. La literatura infantil i juvenil ocupa un espai central en la formació de l'individu al llarg de totes les etapes educatives: Educació Infantil, Primària i Secundària. A més és una eina fonamental per a la integració en la societat, ja que tracta des d'una perspectiva adequada les diferents temàtiques. Coeducació, igualtat, identitat, immigració, integració de col·lectius LGTB i tradició cultural són els temes centrals sobre els quals versaran les diferents conferències. A través de l'àlbum il·lustrat, el còmic, la poesia o la narrativa, en trobarem exemples que propicien la integració.

DIJOUS 11 DE JULIOL

9.00 h - Sala d'actes de l'edifici Germà Bernàcer, Inauguració del curs Arxius: mirades plurals. Aquest curs ofereix noves mirades sobre l'espai dels arxius com una institució present i necessària per a l'exercici dels drets democràtics dels ciutadans, des de l'òptica de la societat de la informació i la comunicació. En el programa del curs participen ponents com l'escriptora Ángeles Caso, el filòsof Javier Sádaba, Ismael Diadié Haidara, (biblioteca de Timbuctu. Mali) i Pedro Larrègle (Associació Arxivers sense Fronteres)

9.00 h - Sala de graus, Facultat de Dret. Inauguració del curs Jornades sobre Estrangeria, realitzat en col·laboració amb el Cos Nacional de Policia. En aquestes jornades es realitzarà una aproximació a les diferents problemàtiques que se susciten en l'actualitat en l'àmbit del Dret d'Estrangeria des de les disciplines del Dret Administratiu, Processal, Internacional Privat, la Violència de Gènere i el tractament de cadascuna de les institucions implicades.