El màster en Art Dramàtic Aplicat de la UA presenta les seues novetats per al pròxim curs

Un taller gratuït en col·laboració amb la fundació SGAE sobre ‘Canto, coreografia i dansa en el teatre espanyol del segle XXI’, el cicle ‘Teatre i Desmemòria’; i la posada en marxa del primer llargmetratge del màster, entre les novetats

El màster i la Facultat de Ciències de la Salut de la UA han signat un acord de col·laboració pel qual els alumnes intèrprets del màster interactuaran amb estudiants d’Infermeria per a potenciar les seues competències emocionals i de comunicació en Cures Pal·liatives, Salut Mental i Infermeria Comunitària

Master_Art_Dramatico1 Master_Art_Dramatico2a

Alacant. Dijous, 11 de juliol de 2019

El màster en Art Dramàtic Aplicat de la Universitat d’Alacant continua sumant iniciatives, col·laboracions i projectes. El seu director acadèmic, John Sanderson, ha presentat aquest matí en roda de premsa les novetats per al pròxim curs acadèmic.

Entre les novetats presentades destaca un taller pràctic gratuït orientat al gènere musical (cant i dansa) «Cant, coreografia i dansa en el teatre espanyol del segle XXI», impartit per Pilar Andújar, Marchu Lorente i Manuel Ramos, amb la col·laboració de la Fundació SGAE, a través del Consell Territorial de la SGAE de la Comunitat Valenciana, que servirà de presentació del màster en Art Dramàtic Aplicat 2019/20, i que es farà durant el mes de setembre al Campus de la UA.

A més d’aquesta iniciativa, Sanderson, ha detallat altres novetats del màster per al pròxim curs acadèmic 2019/20, acompanyat per Marchu Lorente, coreògrafa, ballarina i professora de dansa i composició coreogràfica del màster i Toni Rico, director i productor audiovisual, i president d’Estudi Barbablanca.

Durant aquesta temporada es programarà el cicle «Teatre i desmemòria» format per dues funcions ja estrenades que estan vinculades a la memòria històrica alacantina: Dentro de una hora (sobre el bombardeig del Mercat Central) i Mar de Almendros (sobre l’eixida de l’Stanbrook des del Port), escrites i dirigides per Juan Luis Mira i generades des del màster d’Art Dramàtic UA. Les dues, giraran a partir d’ara de forma conjunta, en commemoració d’aquells tràgics successos.

Sanderson també ha informat sobre el conveni de col·laboració que el màster ha signat amb la Facultat de Ciències de la Salut de la UA, pel qual les dues parts posaran en marxa una iniciativa pionera que aplica la interpretació per a la millora de competències emocionals i de comunicació en estudiants d’Infermeria. Segons aquest acord, estudiants del màster interactuaran amb estudiants d’Infermeria i interpretaran diversos papers en exercicis de simulació com a pacients o familiars en les àrees de Cures Pal·liatives, Salut Mental i Infermeria Comunitària, amb l’objectiu que els estudiants d’Infermeria potencien les seues competències.

Finalment, el director de l’Estudi Barbablanca, Toni Rico, ha desgranat el projecte del primer llargmetratge que es rodarà durant el curs amb els actors del màster en Art Dramàtic 2019/20.