Fernando Alarza, de la UA, líder de les Sèries Mundials de Triatló

El de Talavera de la Reina, entrenat per Roberto Cejuela en l’equip universitari, va obtenir ahir la primera plaça de la general amb un sisè lloc en la prova de Mont-real

El pròxim cap de setmana, a Hamburg, la prova del mundial tindrà tres representants de la UA amb Lasse Lührs i Sánchez Mantecón al costat d’Alarza

Cejuela_Alarza_trofeu

Fernando Alarza, amb el trofeu de líder de les WTS Cejuela i Alarza, amb el trofeu de líder de les WTS

Alacant. Dilluns, 1 de juliol de 2019

Fernando Alarza, triatleta de la Universitat d’Alacant, es va situar ahir com a líder de la classificació general de les Sèries Mundials de Triatló (WTS, per les seues sigles en anglès) després d’aconseguir la sisena posició en la prova esprint que es va desenvolupar a la ciutat canadenca de Mont-real. Després d’una dura cursa, que va haver de ser avançada mitja hora per previsió de tempesta i que va acabar amb un xàfec, el de Talavera de la Reina va aprofitar el bon resultat i l’absència del líder fins ahir, el francès Vincent Luis, per a col·locar-se en primera posició mundial amb 3.382 punts quan falten tres proves.

Malgrat l’absència del líder de la general, Alarza no va començar amb bon peu la competició i va eixir del segment de natació a 21 segons del seu gran rival en la prova, Henri Schoeman, que era el segon en el rànquing. No obstant això, el sud-africà va cometre un error en el canvi de prova i va ser penalitzat amb deu segons per pujar a la bicicleta abans d’hora. A més, no va acabar amb forces i va perdre posicions en els dos segments fins a finalitzar vintè. Alarza, per la seua part, va recuperar algunes posicions en el segment ciclista i va ser en la part de cursa a peu on va millorar els temps respecte dels rivals, fins remuntar a la sisena plaça. La distància esprint d’ahir a Mont-real, menys donada a gestes, es compon de 750 metres de natació, 20 quilòmetres amb bicicleta i 5 quilòmetres de cursa. La prova la va guanyar el belga Jelle Geen, amb Mario Mola, segon, i bronze del canadenc Tyler Mislawchuk.

Destacada va ser també l’actuació de Lasse Lührs, el segon integrant de l’equip de la UA en la prova, que va acabar en la posició vint-i-quatre. Això permet a l’alemany continuar sumant punts en la classificació per als Jocs Olímpics de Tòquio 2020, el seu objectiu.

La següent sèrie de les WTS serà el pròxim cap de setmana a Hamburg, on se sumarà a la competició Roberto Sánchez Mantecón, que debutarà en la Sèries Mundials. Així, entre els 55 millors triatletes del món, hi haurà tres de l’equip de triatló de la Universitat d’Alacant, entrenats per Roberto Cejuela, que viatja com a entrenador de la Selecció Espanyola.